• isvbg

Hur har era blödningar varit som haft dem under tidig graviditet?

Jag fick en andra blödning på tio dagar och började ana ugglor i mossen och gjorde ett gravtest som visade halvt svagt/starkt positivt. Men eftersom jag blödde till och från en hel under det första dygnet så var jag ganska bergsäker på att det måste vara ett missfall, men nu när det efter ytterligare två dagar med bara lite bruna flytningar så börjar jag tvivla. Men jag vill ju inte ta ut något i förskott.

Så min fråga är hur har era blödningar varit ni som har haft det under de första veckorna av graviditeten? Är tacksam för svar.

• Svar på tråden Hur har era blödningar varit som haft dem under tidig graviditet?
  • alvaereva

jag hade färskt rött blod flera gånger under hela graviditeten. det var från livmodertappen som var väldigt skör tydligen..

• lina822

jag undrar också.....
    speciellt hur flytningar ser ut första dagar efter pluset?? jag är ganska torr och får lite gul smutsiga flytningar. Ursäkta för detaljer

• isvbg

lina822: Jag har ingen aning eftersom min första blödning tog jag som en mens som kom en dag tidigare än beräknat. Jag var på VUL i onsdags men jag skulle ha varit i v. 5+5 eller +6, så det är ju inte så konstigt om de inte såg något.

• Muminlina

Jag fick en brun blödning dagen efter jag hade testat positivt, och det höll i sig ett par dagar. Jag var jättenervös men det blev aldrig rött, utan det var gammalt blod... Dottern är 4 månader idag Lycka till!!

• Fisk i en skål

Jag blödde jättemycket i början av min graviditet..
    Jag blödde fram till veckan 14..
    Blödningarna var rikligare än min vanliga mens&höll i sig 14 dagar i sträck ibland...(men oftast 5-8 dagar åt gången)
    Hade även ont i nedre delen av magen..

• dallas
    lina822 skrev 2008-05-03 13:20:58 följande:
    jag undrar också.....speciellt hur flytningar ser ut första dagar efter pluset?? jag är ganska torr och får lite gul smutsiga flytningar. Ursäkta för detaljer
    Dom där gula flytningarna är från "gulkroppen" alltså progesteronflytningar kan man säga -  "mat " till lill*n som behöver det för att växa
    Äntligen!!
  • isvbg

Tack för alla positiva svar, det känns skönt att höra.

• Trynträ

Jag blödde i 8 dar och på slutet gjorde jag ett gravtest som visade positivt. När det slutat blöda gick jag till gyn och tog ett nytt gravtest som visade negativt så jag hade tyvärr fått missfal.

• isvbg

Trynträ: Vad tråkigt.

Jag gjorde ytterligare ett gravtest i lördags (igår) och det var fortfarande positivt och nu har även de bruna flytningarna upphört. Så än har inte mina förhoppningar övergett mig. Men samtidigt kommer väl fallet bli destu större på torsdag (nytt VUL) om det visar sig att det inte är någon graviditet.

• Muminlina

Å vad jag undrar hur det har gått för dig ts?! Var inne hos dig men där stod inget... Håller tummarna för er!!!!

• isvbg

Det visade sig vara ett utomkvedshavandeskap som jag är under uppsikt på sjukhuset för. Jag har åkt ut och in där sen i lördags.

• Trynträ

Va tråkigt isvbg.

isvbg skrev 2008-05-16 18:35:27 följande:
    Det visade sig vara ett utomkvedshavandeskap som jag är under uppsikt på sjukhuset för. Jag har åkt ut och in där sen i lördags.
  • mulan

isvbg: Jag är ledsen

Har oxå funderat på detta med blödningar/flyningar rätt mycket de senaste dagarna. Gjorde ostimmulerad FET den 9/5. RD 5 började jag blöda och blödde en hel del till RD 9. Trodde att det var helkört men sen försvann blödningarna och övergick i bruna flytningar med lite röda inslag. Ursäkta detaljerna! I fredags hade jag testdag  (RD 14) och testade    
    Men mina flytningar fortsätter. Ska väl vara glad att det inte är blödning men man är ju ändå orolig.

Jag är så lycklig
  • isvbg

Hej Mulan: Först och främst grattis till plusset. Det är säkert ingen fara med de bruna flytningarna. Men när skall du få kolla att allt är OK? Har du pratat med CA om dina flytningar och vad säger dom?

Jag önskar dig all lycka.

Kram Isvbg.

• mulan

Nä jag har inte meddelat CA ännu att jag har plussat. Ska ringa dom i morgon. Jag gör distansbehandling så jag ska ju på VUL där sen. Blir ju inget mer CA nu förräns det är dags för syskon

Jag är så lycklig
  • mulan
    Fisk i en skål skrev 2008-05-03 13:33:36 följande:
    Jag blödde jättemycket i början av min graviditet..Jag blödde fram till veckan 14..Blödningarna var rikligare än min vanliga mens&höll i sig 14 dagar i sträck ibland...(men oftast 5-8 dagar åt gången)Hade även ont i nedre delen av magen..
    Idag började jag blöda och är med andra ord orolig igen . Hoppas att det är som ovan så jag fortfarande är gravid. Samma symptom.
    Jag är så lycklig
  • MiniLou

Nyss när jag var på toan o torkade mig var det blod på pappret.
    Inte knallrött utan ljusrosa färg.
    Såg ut som en rödlätt flytning.
    Jag fick iaf panik o nu sitter jag här o tänker att det säkert är missfall på G.
    Jag går in i vecka 7 imorn.
    Blödde vid en tidigare graviditet men har fått för mig att jag var mycket längre gången då.

O det gör mig super nervös. Pratade med rådgivningen o dom sa att det inte finns mkt att göra.
    Skulle jag åka in på ett ultraljud nu kan jag ändå få missfall senare ikväll.
    Eller också så är det ofarligt.
    Skulle söka sjukvård om jag fick kraftig blödning, feber o smärta.
    Annars var det lugnt.

Men nu sitter jag här o är så hyper nervös o nästan väntar att något ska gå snett.

Nån mer som har eller haft blödning i v6 eller som jag går in i v7 imorn?

Svar på tråden Hur har era blödningar varit som haft dem under tidig graviditet?