• Smålandstjej 85

När vaccinera katt unge första gången och vad kostar det???

Som rubriken lyder... Bor i Nybro!!!

• Svar på tråden När vaccinera katt unge första gången och vad kostar det???
  • Rigmor Mortis

Så fort du får hem den (helst skulle uppfödaren ombesörjt den biten). Pris ca 250-300:-

• Smålandstjej 85
    EKJ76 skrev 2008-05-04 11:41:18 följande:
    Så fort du får hem den (helst skulle uppfödaren ombesörjt den biten). Pris ca 250-300:-
    Det är ja som ska sälja katt ungarna!!r ringa och prata med dom imon!!!
  • Susiepie

Första gången vaccinerar jag alltid vid 8 veckor, kostar ca 250 perkattunge där runt lite mer på vissa ställen...

Sedan andra gången eter 3-4 veckor igen.

Våran älskade familj Stoffe Susie Makke och Lillibebis
  • Fru annmi

Olika men 8 v & 12 v därefter gör jag varje år!Kattpest & Kattsnuva...

Kostnaden varierar men ca 250kr

• Humlemamma

Jag vaccinerade o chippade min ena katt första gången vid 8 veckors ålder o det gick på 500 kr.

• Tessi91

Hej! Ska köpa katt av en som inte har vaccinerat sina kattungar, kan man vaccinera dem när man får dem vid 12 veckors ålder?

• Dexter dot com
    Tessi91 skrev 2014-05-06 20:23:56 följande:
    Hej! Ska köpa katt av en som inte har vaccinerat sina kattungar, kan man vaccinera dem när man får dem vid 12 veckors ålder?

Ja, det kan du men varför köper du inte katt av en seriös person som vaccinerat, avmaskat, märkt och besiktat katterna?
  • Ullasven123

Jag tycker att katten helst ska vara vaccinerad och ID-märkt, men för ett tag sedan gav jag bort en kattunge till min kompis. Den var inte vaccinerad eller ID-märkt, men det funkade lika bra det. Det var en bondkatt och nu när den är vaccinerad för första gången vid 12 veckor kostade det ungefär 1850kr med både ID-märkning och kastrering.

Svar på tråden När vaccinera katt unge första gången och vad kostar det???