Pretty in scarlet skrev 2008-06-01 13:19:26 följande:
Jag är övertygad om att de som aldrig bråkar heller inte har ett särskilt passionerat förhållande. Starka känslor för varandra kan leda till att bråk blossar upp ibland. Ingen kan göra mig så arg som min partner just för att det han gör och säger bertyder allt för mig. Vi bråkar högljutt med jämna mellanrum, men vi har oxå en stark kärlek och sexuell dragning till varandra. Skulle nog inte stå ut i ett konfliktfritt förhållande. Kris= utveckling!
Jag har växt upp i ett förhållande med massor av bråk. jag har levt mina år i bråk, skulle jag hamna i ett bråkigt förhållande nu så skulle jag inte vara lycklig. Likaså om jag hade ett förhållande utan passion ;) Är hellre själv i lugn och ro än med någon som jag inte älskar till 100%, och som jävlas med mig.
Alla är olika, räcker inte det? Du måste kanske bråka för att känna passionen, men det betyder inte att det passar alla.
Jag anser snarare att både jag och sambon är två vuxna och rätt lugna personer som klarar av att reda ut saker och ting utan bråk. Har folk i min närhet som är tvärtom, och det funkar för dem.