Vill ha tips om jag överreagerar eller inte???
Hej!!!
jag skulle behöva lite hjälp om jag överreagerar eller inte på min sons styymamma...
jag har sagt att jag inte vill ha någon kontakt med henne då vi bara bråkar...Ändå så hör jag hur hon gapar och skriker och lägger sig i varje gång jag ringer min exman för att diskutera något om våran son...Jag anser att de regler de sätter upp i deras hem är deras val och vad de gör med sonen när han är där är upp till dem...
Men jag skiter i vad hon tycker när det gäller dagis, ekonomi och hur/var vi ska byta av sonen...Och jag anser att de övergripande diskutionerna om hur vår son ska fostras ska vi som föräldrar ta och sen hur man tillämpard en i varhje hem är upp till varje familj...
men nu är det ju så att hon lägger sig i och gör som hon vill och bryr sig inte om att det finns saker hon inte har någon talan i...När sonen är hos dem så är det hon som tar det största ansvaret för honom och kan ibland välja att ha honom hemma från dagis för att hon vill...men om han är sjuk när han ska till mig och jag då inte vill flytta på honom blir hon fly förbannad för hon ska då inte behöva ändra sina planer som hon säger...
jag orkar inte emd detta då jag har valt att inte ha något med henne att göra men hon kan inte ens acceptera det utan skriker i bakrunden ändå...
Nu blev det långt men snälla ge råd och säg ärligt om ni tycker jag överdriver...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 15:12
kan ju då klargöra att jag har försökt komma överens med henne med det går ej...Hon kan inte ens respektera min vilja att inte ha någon kontakt med henne...Hon säger till folk att jag har hotat henne grovt och att jag är en patetisk människa och att hon tycker det är synd om min son som har en mamma som mig...och detta är bara en del av vad hon säger...och när sonen är hos dem när jag ringer för att prata med exet så skriker hon i bakrunden att jag ska ge mig och att jag är dum i huvudet och då hör jag också sonen som leker i bakrunden och hör hur det är hon som bråkar när vi föräldrar försöker ha en vettig diskution om vår son...