• Pippi Strumpa

Vi med BF januari 2009

Hej "äntligen gravida"!

Finns det fler här med BF januari 2009? Jag vet jag är tidigt ute, är bara i gravidvecka 4+3, men fler borde väl snart trilla in? Hur känner ni er? Hur har vägen hit varit? Själv plussade jag i dagarna, efter FET lör 19 april och många försök.

Kram,
    Pippi Strumpa

• Svar på tråden Vi med BF januari 2009
  • MissKaos
    JanuariBaby skrev 2008-07-15 08:36:19 följande:
    Jag känner som vanligt ingenting. Har inte haft ont i magen, eller såkallad "molvärk" och det skrämmer mig lite. Min mage har ju växt och jag vet att bebisen lever tack vare mitt Angelsound (hörde senast igår), men varför har jag ingen växtvärk?
    MAn är olika...
    lovely storm skrev 2008-07-14 20:51:42 följande:
    hej tjejer! undrar bara om det är någon annan som "ont" i nedre delen av magen?? tror i och för sig att det är livmodern som växer... har fått tid till UL 12/8! ha en fortsatt trevlig sommar.
    INte ovanligt med växtverk...
  • timoa

hallå alla sköna gravidas!
    glömde ju lixom säga adjö på ett tag när jag stack på semster för ett par veckor sen...
    har varit ute på landet och "bara varit", utan internet. otroligt skönt. men har ju såklart längtat efter FL och alla här som man kan ventilera i tid&otid
    miss kaos- välkommen med din sköna humor, sånt behövs alltid!
    har idag köpt mina första mammabyxor! fast det blev bara ett par myspys på H&M, då jag blev så obotligt knäckt över hur de tillverkade de andra...jag har normalt stl 36/38 och har knappt gått upp ngt (går in  i v15 imorrn) men kom inte ens i stl 38!! är tanken att man ska plocka fram 42/44or nu?
    jaja, jag ska inte klaga, har ju bara lääängtat efter att bli tjock

• Billan n

hej får jag bara fråga en sak här, vad har ni alla för symptom nu? har dom kommit och gått på er i perioder? isåfall hur länge kunde symptomen hålla sig borta? i vilka veckor var ni i då?

Har ni kvar eran varmhetskänsla, att ni känner er varmare lixom?

jag är i vecka 9 och sen flera dagar tillbaka har alla mina symptom försvunnit och och den där het känslan är helt borta och inga som helst ömma bröst bara lite svullna och det är för tillfället mitt enda symptom..Blir ju lite orolig att nått är fel men vi va på vul i söndags för tre dagar sedan och då såg allt helt normalt ut, gick in i vecka 9 i söndags...Tror ni jag behöver oroa mig? symptomen kan vell inte bara försvinna sådär helt och hållet, borde ju ha massa symptom nu i vecka 9 , går in i vecka 10 på söndag

• Blåbär o lime

Hej svej på er.
    Jag är gravid efter ivf. Bf planerat till 20 januari. Har mått såå dåligt, med illamående och trötthet men det börjar lätta lite nu. Kvällarna är fortfarande pest, men dagarna känns helt ok. Bara jag äter hela tiden.. har redan gått upp 4 kg. Jag är i v.13 nu och har sett den lille/lilla sparka, på Ul vid kub. Det är mäktigt detta.

• lovely storm

nä... några värmekänslor har jag inte haft!
    därimot hade jag ont i brösten, men det försvann över en natt.
    nu har jag lite illamående från och till ( inte så att jag behöver kräkas).
    min förra graviditet hade jag inga symtom alls under hela graviditeten! så jag tycker inte att du skall oroa dig..

• timoa

billan- oroa dig inte. det är mitt enda råd. jag är i v 15 och har inte haft ett enda symptom på hela tiden, förutom ömma bröst och gråter ovanligt mkt... jag har hållit på att oroa mig under hela graviditeten just för uteblivna symptom mm mm, men har bestämt mig för att det är ju faktiskt inget kul, nu ska jag bara NJUTA! sen fattar jag att det är lättare att slappna av ju längre man går, men önskar jag inte hade nojjat så mkt tidigare,,,

blåbär&lime-vad kul att se dig igen!!! har undrat vart du tog vägen. vi är ju dunder lika i tid, jag ska ha 15jan.

• JanuariBaby

Hej tjejer! Ville bara sticka in näsan och magen (!) och säga hejdå på ett tag. Vi åker till Gotland imorgonkväll och ska fixa lite inför vårt bröllop nästa lördag . Kommer säkert kika in i kväll oxå men om jag inte gör det (mycket kvar att packa och se till att vi får med ner), så ha en skön sommar och ta hand om era magar! Vi är tillbaka i storstaden den 4 augusti.
    Kram kram!

• Boomie

Hej alla semesterfirare

Jag ska äntligen få göra mitt KUB-test idag, nervöst nerväst! Men det ska bli kul att få se pyret igen. Går in i vecka 13 i morgon så det dröjer ju några veckor till nästa gång man får se den lilla krabaten (v18).

Jag har i princip inga symptom just nu, förutom en putande mage. Mår inte illa längre vilket är jätteskönt, är inte lika trött och brösten ömmar bara ibland! Men jag tänker som Timoa, man kan ju inte oroa sig för ALLT så när dagens besök är avklarat så ska jag bara njuta!

Och välkommen till alla nya!

• Mola

Hej, jag vill också vara med. Någon som bor i Lund-Malmö området?

• Boomie

Howdy gals!

Vi har flängt runt landet i en vecka och hälsat på släkt och vänner men nu är vi tillbaka hemma igen!

KUB-testet gick bra. Det var full rulle där inne Pyret viftade, sprattlade och gjorde frivolter   Och resultatet blev 1/6500 så vi är nöjda och kan nu njuta av den växande magen.

• timoa

välkommen mola!

januaribaby- GRATTIS till giftermålet!! kul. hoppas ni fick en underbar dag, vädret var det väl inget fel på ...

boomie- skönt att KUB gick bra, visst är det en skön milstolpe att nå fram till... vi fick oxå jättebra på testet, och njuter bara nu...

• lovely storm

hej alla!
    undrar bara om ni märkt av era bebisar? typ sparkar mm

• MissKaos

Rörelser har jag känt ett bra tag nu.. Sedan i v14. Det är ju inte distinkta sparkar så här tidigt (bebisens skelett är inte ens hårt ännu) men den rör sig!
    lovely storm skrev 2008-08-03 17:32:35 följande:

hej alla!undrar bara om ni märkt av era bebisar? typ sparkar mm
  • lovely storm
    MissKaos skrev 2008-08-04 10:12:11 följande:
    Rörelser har jag känt ett bra tag nu.. Sedan i v14. Det är ju inte distinkta sparkar så här tidigt (bebisens skelett är inte ens hårt ännu) men den rör sig! lovely storm skrev 2008-08-03 17:32:35 följande:
    jag känner ingenting!! OM jag känner något så är det min egen puls, som känns i magen.
    skall på UL nästa vecka, är lite orolig för MA(upptäcktes i v16 förra graviditeten).
Svar på tråden Vi med BF januari 2009