Hur ska jag göra tycker ni?
Jag och min man har planerat en veckas semester i juni. Den innebär en ca 3 tim flygresa. Jag kommer då att vara i v 25. Som vi alla vet är det ju ofarligt att flyga, d v s att flyga framkallar inte missfall.
Nu är det så att vissa personer i min närhet säger såhär "men är du galen, hur kan du riskera någonting när du kämpat så för att bli gravid, planet kan ju rycka till eller landa snett eller något så det blir en så stark rörelse så det påverkar barnet i magen, och så får du missfall. Hur kan du riskera det? Jag skulle aldrig ha gjort det, aldrig"!
Och jag blir såklart påverkad, det kanske låter långsökt men visst, ngt sådant skulle kunna hända. Och guuud vad man skulle ångra sig då att man klev in i det där planet. Min man tycker att jag överdriver jättemkt när jag tar upp det här, han verkar då inte tro att ngt ska hända alls. Jag vet inte hur jag ska göra?! SKa jag åka eller inte? Jag tycker samtidigt det skulle vara jätteskönt att komma iväg, men det är dubbla känslor! Har ni råd till mig? HUr skulle ni ha gjort?