Hundgård, vart köper ni sånt?
Jag och sambon har köpt ett hus och vi vill ha en hungård till vår hund, vi har letat lite grann...Ni kanske kan ge mig några tips vart man kan köpa eller bygga själva en hundgård?
Jag och sambon har köpt ett hus och vi vill ha en hungård till vår hund, vi har letat lite grann...Ni kanske kan ge mig några tips vart man kan köpa eller bygga själva en hundgård?
Leta på blocket.se
Köpa nytt är inte billigt
Jag har letat där, hittar inte så mycket där tyvvär
Jag har köpt grunden från INDAB och sedan har jag byggt ut med begagnade sektioner som jag bland annat har hittat på blocket.
Just nu är hundgården på 326 kvm. vi har en extra tomt vid sidan av vår egen och målet är att hela tomten på 1236 kvm ska vara inhägnad och fungera som hundgård. Innan du bygger vill jag rekommendera att du går in på jordbruksverkets hemsida för att kontrollera tillåtna mått.
Kolla denna länk:
www.stabilsystem.se/
KEJAB har också mycket bra grejer.
Tackar så mycket!
Har du någon bild på den, man kan få se?
Gå in på altavista och sök på hundgård... kommer upp många länkar.
Lycka till!
Jag sökte på google...de namn ni föreslog...
INDAB såg ja låg i kungälv...mina föräldrar har sommarstuga några mil utanför göteborg...
Vårt hus vi köpt är på tomtyra 2009 kvm så vi får gott om plats för en stor hungård...
sektioner bruka vara svindyra att köpa bygg en sj mkt billigare gör en rejäl trästomme som du klär me stängsel på rulle. ibotten bör u ha inpregnerat timmer el liknande
Har ni byggt själva???? har du någon bild på det isåfall?
Nu finns det en bild, men den är dock inte beskrivande för hur hundgården ser ut. Den visar mest "bodelen" med en isolerad koja samt hundhuset.
Vi byggde själv...
Inte alls svårt, det är väl hundkojan med fönster och golvvärme som var lite extra jobb med.
Sen har hunden ordnat källare nu Han gör det varje vår, gräver en grop under som han kan ligga i när det blir extra varmt
ett tips på bra hundkoja är om man har en gammal lekstuga el nåt och inreder lite och så.
Vi håller på å bygger upp en nu.
Vi bygger upp stommen med trä och sen klär vi in den med nät. Hundhuset blir som så att vi bygger hundgården i anslutning med vårat förråd - å där ska vi göra en lucka in så dom kan gå in vid dåligt väder/varmt väder.
Köp imregnerad stolp på granngården och ett staket i passande höjd och bygg själva. Ett tips är att gräva ner det ca 40 cm i marken så hunden inte kan gräva sig ut.
Läs mer: www.demex.se
titta på video:
">