tvillingar vanligt att få av pergotime?
Är de vanligt att få tvillingar när man har ätit dubbelkur i pergotime?
Är de vanligt att få tvillingar när man har ätit dubbelkur i pergotime?
Det händer.. det är därför som det är superviktigt att genomgå ett VUL vid ÄL så läkaren kan se hur många äggblåsor du har..
Jag hade en månad 4 äggblåsor vid ÄL så jag fick sexförbud
Läste här på FL att det var 1 av 10 som blev gravid med tvillingar om man åt pergotime..
Vet inte om det var enkel eller dubbel kur.
Oki... tack för svaret
Står på förpackningen att det är 1 på 10 har jag för mig (eller om jag läst det nån annanstans). Min gyn kollade varken med vul sist då jag fick min son eller nu när vi försöker oss på ett syskon trots att jag äter Pergotime. Han är verkligen superbäst men blir lite orolig. 2 st bebisar hade bara varit trevligt, men fler än så PANIK!
Vet inte heller om risken ökar ju högre kur man tar. Jag tar två tabletter vilket jag även gjorde sist. Min gyn sa att visst ökar det risken/chansen för flerbörd men då gäller det tvillingar, hoppas verkligen han har rätt. Han ska vara expert just på graviditeter/kvinnorsjukdomar så han borde ju veta tycker man...
Oki... Min läkare har inte heller gjort nått ultaljud på mig mellan kurerna eller nu när jag ringde och sa att jag var gravid...
Sommartjej84: Så du har lyckats med hjälp av Pergotime nu?! Grattis!!! Kul att höra att det fungerar, jag väntar på att få börja äta min första kur på fredag, enkelkur. Ska bli såå spännande.
Jag ska inte heller på VUL mellan kurerna, ska bara köra på nu i 6 månader, kolla med ÄL-stickor. Skönt att höra att det är fler som inte ska in på VUL, ett tag när jag var in och läste på FL så tyckte jag att det lät som att alla skulle det. Fick lite panik då om jag var på en dålig klinik, men ringde och pratade med dem då och då lät det som att de visste vad de pratade om iaf. Så jag har valt att lita på dem.
Oj, jag tycker det låter konstigt att inte får VUL mellan kurerna.
För det är vanligt att fler ägg mognar. (Jag fick först 3, sen bara 2)
Jag får inte heller äta pergotime månad efter månad, då man kan få cystor av att äta för mycket pergo....
Åt du enkelkur då? Min läkare hade alrig hört talas om någon som blev överstimulerad av en enkelkur av Pergo. Får väl hoppas att det inte är alltför vanligt iaf... Två räcker bra =) Cystor sa hon inte heller att det var någon fara för så här i början... Men men, försöker ta det lugnt och lita på vad hon säger och hoppas att det blir bra
Hej, fick pergo utskrivet idag, Jag ska inte komma på vul vid äl... inte förrän jag +:at... Då ska jag höra av mig med en gång. Annars sa han inget om vul.
Kram o lycka till oss alla !!!!
PS, Han sa även att risken för tvillingar ökar, men inte något procent antal...
Japp, jag åt enkelkur...
Och visst kan man bli överstimulerad av enkelkur....
jag ska börja med pergotime senare och min läkare sa att det var jätteviktigt med vul ..