• Little Ms Chatterbox

Sången: Karl XII hade 100.000 man...

Någon som vet vad det är man gör i den sången? Vet inte om det är rörelser eller något annat men kan ju knappast vara "nedräkning" Blir väldigt lång sång om man ska räkna ner från 100.000

Här är texten:
    Karl XII hade 100.000 man
    Karl XII hade 100.000 man, när han vandrade vägen fram på makadam

(Karl den tolft hade hundratusen man)

//Nu ännu bättre! -Uppdaterad med tvillingar!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-08 22:10
    Har fått annan text som nog är mer rätt än vad jag skrev

Karl XII hade 100.000 man. När han tågade långsamt fram i makadam!
  • Svar på tråden Sången: Karl XII hade 100.000 man...
  • BymBym

Vet inte hur det funkar med den texten. Har bara gjort rörelser till texten:
    Karlsson har punkterat ringen på sin bil.3ggr
    Och med tuggummi han lagá den igen

Samma melodi

• Linda1976

Fast så går den ju inte...

När han tågade långsamt fram i makadam! så sjöng vi iaf!

Fanns det rörelser till? *heeeelt glömt*

Ska bevaka tråden med spänning!!

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • buffyla

Hej!
    vet inte om det finns rörelser till men vi plockade bort ord från sången. Först tar du bort man, sedan 1000, 100, osv.
    Ha så skoj!!

• froggyL

Ja, buffyla! Så gjorde vi också. Fast vi började i slutet... tog bort makadam, och sen i, och sen fram och sen långsamt, osv..  ...la la la la la när han tågade långsamt fram i makadam! och så sjöng man om hela tiden.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Little Ms Chatterbox
    Svar på #2
    Du har säkert rätt! Jag är definitivt ingen sångare och skitkass på att komma ihåg texter
    Men tror inte att det var rörelser, känns fel... Men vet att det var något, men vad?!?!?!

Jag ser en bild framför mig när min vänninna gör ett såntdär "läpp-plopp" hon sätter pekfingret i mungipan och blåser upp läpparna med luft och sen spänner ut fingret så det låter PLOPP och det hänger ihop med sången på något sätt.
    //Nu ännu bättre! -Uppdaterad med tvillingar!
  • BymBym
    Zander O Cayenne skrev 2008-05-08 22:06:34 följande:
    Svar på #2Du har säkert rätt! Jag är definitivt ingen sångare och skitkass på att komma ihåg texterMen tror inte att det var rörelser, känns fel... Men vet att det var något, men vad?!?!?!Jag ser en bild framför mig när min vänninna gör ett såntdär "läpp-plopp" hon sätter pekfingret i mungipan och blåser upp läpparna med luft och sen spänner ut fingret så det låter PLOPP och det hänger ihop med sången på något sätt.
    Japp, stämmer. Om man sjunger den med texten som jag skrev innan. Då använde man den rörelsen i stället för punkterat....

Karlson har "ploppet" "en cirkelrörelse i luften(i stället för ringen)" på sin brr 3ggr
    och med "drar ut ett tuggummi" han laga den igen....

Sen fortsätter den
    Det var inte dåligt gjort det 2ggr
    det var faktiskt ganska bra gjort
    att med tuggummi han laga den igen  (byter ut tuggummi mot rörelse)

Fattar någon vad jag menar
  • akeron

Fanns det makadam på Karl XII :s tid? Makadam är krossat grus har jag läst nu. Krossade man grus och spred ut på vägarna på den tiden? Nog var det väl naturgrus då?

Svar på tråden Sången: Karl XII hade 100.000 man...