• myrani

får höra att bio mamman pratar skit om mig :(

Jag bor nästan på heltid hemma hos min kille och hans dotter är här varannan vecka.
    senaste veckan när hon har varit här så har jag fått höra saker från henne.

tex. mamma säger du är dum, mamma säger du är tjock, mamma säger att pappa kommer bli less på dig.

och visst vet jag att jag är mullig, men vill ju höra det ändå och INTE att man är tjock. (även om man skulle va de)

När jag o min kille frågade henne om hon tyckte jag var dum så svarade hon att hon tyckte att jag var snäll.
    vilket för mig var jätte skönt att höra. vi har aldrig haft några problem att gå ihop hon o jag.

hon har sagt att hon älskar mig och jag har sagt det till henne. vi har jätte kul ihop.

Men jag tycker det är så onödigt av hennes mamma.
    Han ska prata med henne om det, men nått tips hur man ska göra eller är det nån annan som vart me om samma sak?

• Svar på tråden får höra att bio mamman pratar skit om mig :(
  • buffe

men shit det är ju fel på bio mamman i detta fall. Hon är väl avvis, vill att barnet bara ska tycka om henne. Hon försöker vända barnet imot dig verkar det som. Hon mår väl bättre av att ha barnet för sig skälv. En skälv skulle ju tycka det var bättre om partnern hade en sambo som tyckte om barnet isf för att ni skulle bråka å man skulle behöva vara orolig..

• myrani

Jo det verkar tyvär som att hon vill de, jag hoppas eller tror inte att hon kommer lyckas. Vill verkligen att sitvationen ska fungera så bra som möjligt.

Jag har inget imot henne alls. men tycker det bara är så onödigt som sagt.

Dottern tycker om att vara här o allt. den dagen hon ska till bi mamman så skriker hon massa, gråter och säger att hon inte vill fara dit. Och det har blivit värre o värre varje gång.

Men det går ju över och hon har kul hos bio mamman, när vi ska hämta upp henne så är det aldrig några problem, då kan hon stå i fönstret och hoppa när hon ser sin pappa komma.

så det är en väldigt stor skillnad.

• TrollmorTillTre

Hur gammal är barnet?
    Hur länge sedan är det föräldrarna separerade?

Det slår mig att Kanske, bara kanske, är det barnet som vill att mamma och pappa ska flytta ihop igen och OM de inte pratar med varandra - kan ju tösen försöka slå in en kil mellan er. Mamma sägar att... och till mamma säger hon att pappa säger..

Men det hela beror ju på så många omständigheter. Ett barn ger aldrig upp hoppet om att ens föräldrar ska bo ihop igen (tror jag)

Det var bara en tanke som slog mig... ett barns inre längtan över att inte behöva känna lojalitetskonflikt mellan mamma och pappa.

Men om det ÄR så att biomamman nu pratar skit om dig så är det totalt helt oacceptabelt!
    Något sådant skadar kankse inte dig, din kille eller mamman - utan tösen.
    Jag skulle önska mamman tog sitt förnuft till fånga och förstod barnets bästa.
    Ni kan bara vädja till hennes sunda förnuft och föregå med gott exempel.
    En konflikt gynnar ingen.
    Det spär bara på mammans signaler till sitt barn - som tycker om både dig och sin pappa - och på så vis blir ännu mer splittrad.

Lycka till.

• myrani

flickan är 4 år.

Nej det var inte länge sen dom separerade. efter jul.
    Nej jag misstänker inte att flickan säger så bara för att.
    Hon vill ha med mig om hon ska fara nånstans. hon vill att både jag o pappa ska hämta henne på dagis.
    Vi ligger i soffan och myser mycke tillsammans.

Allt mellan oss fungerar jätte bra.

Jo jag hoppas att jag slipper få veta nått mer som biomamman säger.
    inte för att jag tar åt mig speciellt mycke.
    Men det är barn som är mellan här och det är inte bra för henne.

Vi har som inte sagt nått än till biomamman, utan vi har pratat med flickan.

tack för svaret :)

Svar på tråden får höra att bio mamman pratar skit om mig :(