• barajosefine

Har du någon gång beställt mat som du aldrig hämtade?

som rubriken lyder, Har du beställt mat som du aldrig hämtat?

?:*¨¨*:?.(¯`°?.¸ ♥ Selma 061109 ♥ ¸.?°´¯)?:*¨¨*:?.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du någon gång beställt mat som du aldrig hämtade?
  • baja maja

Har aldrig gjort det o skulle aldrig göra det heller..

• Raka Pungen
    missfarsta skrev 2008-05-10 10:39:46 följande:
    NEJ det har jag intetycker inte det är ok o beställa o inte hämta o betala....tänk om du själv hade det jobbet o förlorade alla dessa pengar...det är så barnsligt.....fy på er
    Jag ångrar det inte alls, och myser fortfarande av tanken på hur de där snåla fuskande jävlarna stod där med 25 pizzor som skulle sålts för 120kr styck

Allt är inte så svart och vitt. Jag hade god orsak till att göra som jag gjorde.
  • Smultron ett

Snart kan man väl inte ringa och beställa pizza längre om folk blåser dem och busringer..
    Måste komma ner och vänta på pizzan så de inte riskerar att bli blåsta. Eller ta betalt i förväg via nätet eller nått.

today is the tomorrow i was so worried about yesterday.
  • kolakaka

en gång av misstag, ringde en pizzeria och åkte till en annan och blev skitsur när mina pizzor inte var färdiga och sen när jag kom hem sa sambon att han ringt det andra stället, så pinsamt

• Fru Kirta

No way skrev 2008-05-09 22:28:16 följande:

nej men ett ex brukade ringa och beställa men sen inte hämta dem.. nån minut innan de stängde gick han in och frågade om de hade nån ohämtad pizza som han kunde få gratis eller billigt
    Väldigt barnsligt. Varför gör man så?
  • Balehead

Nej, och det skulle aldrig falla mig in! Det är nidingsdåd att missbruka ett system som bygger på förtroende.

• Hallontord

Indeed. 

När jag var 16 och precis börjat teknik fanns det ett roligt datorprogram som hette Freecall. Med det kunde man anonymt ringa gratis till alla hemnummer i Sverige. Ringde närmsta hak och beställde 45 familjepizzor med extra allt. När polarna sedan begav sig hemåt någon dryg timme senare hade de sett hur det bars ut tornvis med pizzakartonger... :D

• Semesterfamiljen
    Hallontord skrev 2016-05-11 18:25:59 följande:

Indeed. 

När jag var 16 och precis börjat teknik fanns det ett roligt datorprogram som hette Freecall. Med det kunde man anonymt ringa gratis till alla hemnummer i Sverige. Ringde närmsta hak och beställde 45 familjepizzor med extra allt. När polarna sedan begav sig hemåt någon dryg timme senare hade de sett hur det bars ut tornvis med pizzakartonger... :D

1. Vilket trådlyft!

2. Du borde skämmas nåt grymt för att du gjorde en sån beställning och lät maten förfaras.

3. Som svar på ts fråga: Nej, jag har aldrig beställt mat som jag inte hämtat och det skulle aldrig falla mig in heller.
  • Hallontord
    Semesterfamiljen skrev 2016-05-12 20:57:36 följande:
    1. Vilket trådlyft!

2. Du borde skämmas nåt grymt för att du gjorde en sån beställning och lät maten förfaras.

3. Som svar på ts fråga: Nej, jag har aldrig beställt mat som jag inte hämtat och det skulle aldrig falla mig in heller.
    Haha! Jag skrattar åt det än idag. Så klockren och genialisk idé, var ju inte mitt fel att de gick på det. 
  • Utflykt i verkligheten
    Hallontord skrev 2016-05-15 07:14:12 följande:

Haha! Jag skrattar åt det än idag. Så klockren och genialisk idé, var ju inte mitt fel att de gick på det. 

Gick på det? Vad fanns det att "gå på"? De fick en beställning och gjorde sitt jobb, så var i låg det genialiska? Du gjorde något som andra hade gjort före dig. Så originellt... Och varför var det klockrent?
Svar på tråden Har du någon gång beställt mat som du aldrig hämtade?