• AllraFörstaGången

Bonusföräldrar som älskar sina bonusar

Hej. Jag har levt med min sambo i 6år och när vi träffades så var hans son 2år. jag har alltid älskar honom som min egen och tagit hand om honom där efter, när hans pappa jobbat och jag varit arbetslös o.sv. i många trådar här inne hör man om hur bonusföräldrar hatar sina bonusar o.sv jag skulle villja prata med andra bonus föräldrar som älskar sina bonusar.

• Svar på tråden Bonusföräldrar som älskar sina bonusar
  • Ilene

Min bonusson är nu 11 år...jag och hans pappa har varit ett par i 3 år men kännt varandra i många år innan dess så man kan säga att jag sett lillkillen växa upp...
    Älskar min bonus men låter ändå hans pappa ta det största ansvaret för honom, han är bara här varannan helg och då tycker jag att dom ska passa på att göra lite saker ihop..
    Vi har även en gemensam son på 1 år som behöver sitt lilla mys och som är väldigt förtjust i sin storebror..
    Det är tyvärr hans mamma som jag inte är riktigt förtjust i då hon oftast inte tänker längre än näsan räcker och sätter hela tiden sig själv före sina barns behov...

• lycklig28

Min fyller snart sex och jag älskar henne.

• AllraFörstaGången

okej ja jag känner igen mig. vi har en dotter på 3,5mån nu. hans son har bott här på heltid i ett år men har nu börjat vara där varannan vecka igen. jag tar lika mycket ansvar för honom som hans pappa fast vissa saker låter jag han ta själv med honom. men jag har ju typ umgåts med han mest av alla det senaste året då hans pappa jobbat och jag pluggar på distans..

• Ilene

Klart jag älskar min bonus son!!!
    Behandlar killarna exakt likadant när båda två är här.. men det yttersta ansvaret för bonusen ligger ändå hos hans pappa då han bara är hos oss varannan helg...
    Förhoppningsvis blir det ändring på det när dom flyttar ner...

• AllraFörstaGången

ja det förstår jag. vi har varannanvecka så vi har ju nästan lika mycket ansvar, men i slut ändan så är det ju hans föräldrar som bestämmer. ändå härligt med en bonus. så många år av kärlek och vänskap. synd bara att det inte funkar lika bra med biomamman, men det gör det väll nästan aldrig..

Ilene skrev 2008-05-14 19:41:01 följande:
    Klart jag älskar min bonus son!!!Behandlar killarna exakt likadant när båda två är här.. men det yttersta ansvaret för bonusen ligger ändå hos hans pappa då han bara är hos oss varannan helg...Förhoppningsvis blir det ändring på det när dom flyttar ner...
  • cattizzz

min son tar hand om sitt bonus barn och han älskar honom och jag hade gjort sama sak om jag hade varit i han sits min son har fyllt 4 och min sambo har funnits hos honom sen han var 1½

• tea1982

Hur kan man inte älska barn som man träffar regelbundet och som hör till ens familj? Det är som att säga att "jag hatar min brorson, och hans äckliga mamma" eller "mitt barnbarn är från helvetet". Dessa känslor styrs nästan ALLTID av svartsjuka (oftast gentemot partners liv med exet).
    Har en bonus som är 6 och älskar henne. Jag älskar iförsig alla barn i min familj och även kompisar till min son. Barn är till för att älskas, annars är man ju inte normal. Dock erkänner jag att det inte är samma "jag tar livet av mig för din skull"-kärlek som jag känner för min son, men hade min sambo beslutat sig för att vara en dålig pappa och inte träffa sin dotter mer så skulle jag inte kunna vara tillsammans med honom. Jag föll för honom för att han var en cool farsa, bland annat. Vad faller bonusmammor för hos sina partners? En dröm om hur saker skulle kunna vara om det var annorlunda? Moget.

• Häxanbu

Min make och jag har vart ihop nu i snart 3år han har 2barn sedan tidigare på 13 & 17år varav 13åringen bor hos oss på heltid ...han s dotter på 17år har kommit i bråk med sin pappa tyvärr o hör aldrig av sig längre vare sig till mig eller till syskonen eller honom:(.
    Jag älskar dem lika mkt som jag älskar min egna dotter som är 10år och min o min makes son som är 7månader ...alla har lika mkt värde här hemma!
    Men tyvärr så är 13åringen så bort duttad av sin mamma så hantror att jag o min make ska göra allt åt honom som hans mamma gör ...dock så älskar jag honom oerhört mkt.
    Här hemma har alla lika mkt ansvar fast vår 13åring fattar inte det...tyvärr ännu.

Svar på tråden Bonusföräldrar som älskar sina bonusar