• aiu

Ont i äggstockarna vid graviditet?

Hej, plussade för en vecka sedan vid IVF. Jag har så fasligt ont i äggstockarna till och från. Idag gör det ont så fort jag rör mig. Känns som efter ÄP typ. Är det någon som känner igen det grav. symtomet. Jag är som säkert de flesta av oss som gjort IVF rädd för missfall men resonerar att missfall inte borde börja i äggstockarna. Snarare funderar jag på om ÄP och gravhormoner ställer till det. Hoppas på svar om ngn känner igen detta.

• Svar på tråden Ont i äggstockarna vid graviditet?
  • Glenda Glad

aiu: Jag tycker att det låter logiskt som du säger att ett missfall inte börjar i äggstockarna och det borde inte kännas där isåfall.
    Jag hade också ont i mina äggstockar. Jag läste att när äggstockarna krymper efter ÄP så kan det kännas. Så jag tror att det hade med själva IVFbehandlingen att göra och inte med min graviditet.  Men ring och prata med din läkare eller BM om du är väldigt orolig så slipper du fundera mer på det.

Att oroa sig i förväg är som att betala ränta för ett lån man ännu inte tagit (Mia Törnblom)
  • Ljusetsdrottning

Halloj! Jag har oxå gjort ivf & plussade i mars, hade oxå väldigt ont i äggstockarna MEN jag fick lugnande besked att det är bara växtvärk Men eftersom det inte ville ge sig när jag var på vul så påpeka jag de där med inget var fel utan det kunde kännas så när livmodern växer sen var jag på inskrivning då påpeka jag de igen & fick samma svar då! så man får väl lita på dom Är idag i v 11+3 & ska på läkarbesök på torsda då ska vi se om vi kan höra lillen gör vi inte det ska jag få ett nytt vul!

Svar på tråden Ont i äggstockarna vid graviditet?