Hexx skrev 2008-05-29 23:12:20 följande:
Tänkte uppdatera
lite.Nu har det hela urartat. Exakt som jag trodde.Igår satt det inte mindre än 5 alkisar här och krökade från morgon till kväll. Hunden sprang lös och de ragglade runt och letade efter den. Noll koll. En rottis. Inget att leka med.En gubbe ragglade runt i kalsongerna och försökte ta på sig byxorna. Det tog runt 20 minuter. Jag tog min bebis för att åka och hämta stora pojken på dagis.Då låg jycken vid vår bil.Jag sa åt ägaren att koppla hunden.Äh, svarade han och ropade på hunden.Hunden SKA vara kopplad, sa jag.-Jaja, det finns så mkt regler. sluddrade gubben.-Koppla hunden annars ringer jag snuten. sa jag.- Äh, kom hit så ska jag koppla dig. svarade gubben...öh....På eftermiddagen, när fyllot utan brallor ramlat runt ringde jag polisen för att ta reda på vad för regler som gä
ller.De svarade att innergårdar ÄR allmän plats. Han kallade det stadsplanerat område och där får man inte sitta och
supa.De bad mig ringa dem varje gång de sitter här så ska de komma och köra bort dem.Vad gäller hunden ska den absolut vara kopplad och om hyresvärden bestämmer det får den inte ens vistas på områ
det.Vi pratade med hyresvärden som blev mkt upprörd och han sa åxå åt mig att ringa nästa gång de sitter där så ska han köra bort dem. Idag när vi skulle gå ut kom det någon skruttig pundare och stirrade bort mot hörnet där de brukar sitta. Så nu har fyllon och pundare fått nys om att det finns ett ställe i stan där man kan sitta och supa.... Kul.Tycker ni ff att det inte är något som helst problem? Vill ni ha era barn här lekandes?Verkar dessa alkisar vara "underbara människor" som carmen80 beskrev dem?Isåfall blir det en lägenhet ledig här i sommar.
Många alkisar är underbara människor, men det finns rötägg bland de oxå, precis som hos dig och mig.Felet du gör är att du delar upp dem i "vi och dem" Genom det bidrar du till ett utanförskap som för dem, är inget lönt att motarbeta.Ditt sätt, att se på dessa männuskor är vidrigt och jag har ingen som hels respekt för hur du ställer dig till en missbrukare.
Men till saken....
Klart att dessa verkar ställa till problem hos er, det ska man inte acceptera oavsett om det är kungen(vilket jag faktiskt tror att du hade gjort, om det varit kungen, eftersom du delar upp männsikor i "bra, bättre, bäst").
Tyckte du gjorde rätt i att ringa polisen, det hade jag med gjort.Men jag hade gjort det pga deras beteenden, inte för de var alkisar.Jag hade ringt polisen om de var nyktra med.
Vet också att de inte får sitta på allmän plats och dricka vilket jag tycker är FEL FEL FEL...vem skadar det att de sitter i en park och dricker pilsner?Inte mig, men jag har heller inte en stor portion högmod inom mig.
Många poliser skiter i att de dricker på en parkbänk med, de vet bättre.
Men absolut ska du eller någon annan på er gård inte behöva ha dem där, när de beter sig illa, men det kan man få fram utan en tråkigt attitiyd=)