Anonym (XXX) skrev 2008-05-14 19:07:19 följande:
Jag lämnade min sambo. Vi hade haft det dåligt i drygt ett år och egentligen i perioder av och till sedan vi träffades. Droppen för mig var när sambon kom hem efter en resa och kallt berättade att han inte kände något för mig längre. Jag stannade ett tag till men det kändes som att jag dog mer och mer innombords och att jag var den enda som kämpade. Till slut gav jag upp och i samma veva träffade jag en annan man, en man som gav mig precis det jag saknat från min sambo. Jag blev förälskad och gjorde slut med sambon. Innerst inne visste jag att jag inte var redo för att träffa en ny man och jag var inte heller redo att ge upp min sambo. Men jag övertalade mig själv om att det enda rätta var att göra slut. När jag var på väg att gå återkom sambons känslor med full kraft men då var jag redan på väg bort. Det kändes som att det var för sent.Jag träffade den nye mannen en kort men intensiv period. En kväll när vi varit mer intima än tidigare så rasade mina murar som jag byggt upp. Jag förklarade för den nye att vi inte skulle ses mer. Nästa morgon ringde jag till sambon och bad om förlåtelse. Båda grät och vi erkände alla våra misstag. Han var sårad och tyckte att jag varit otrogen eftersom allt gått så fort. Jag var också sårad efter mycket annat som hänt.Jag hade inte hunnit flytta ut ur vår gemensamma lägenhet så vi fortsatte helt enkelt bo tillsammans. Jag fick jobba hårt för att återfå hans förtroende och han fick lära mig att lita på att hans känslor inte skulle försvinna plötsligt igen. Vi gick i familjerådgivning och den var guld värd. Vi valde att dra ett streck över det som varit och inte älta misstagen som gjorts. Nu är vi lyckligt gifta och jag är gravid.Ts skrev att: "Kan jag som har blivit lämnad göra något som får han att känna att det är ok att komma tillbaka, om han vill?"Jag tror att den som lämnar bör vara den som tar initiativet för att bli ett par igen. Annars kan det framstå som att man kan komma och gå som man vill, att partnern alltid kommer finnas till hands... Jag råder dig att bygga upp ditt liv på egen hand och utgå från att han inte kommer tillbaka, tyvärr. Om han älskar dig och vill leva med dig så kommer han till DIG. Du ska inte krypa för honom, hur attraktivt är det med desperata människor? Tror att du snarare driver bort honom om du berättar att din dörr alltid står öppen. Nä, det är bättre att försöka gå vidare och kommer han tillbaka så blir det en glad överraskning... (men låt honom först förtjäna att du ger honom en andra chans. Det är ju trots allt han som valt att lämna dig. Bra att du inte mejlar, ringer och messar. Han behöver ju få tid att upptäcka om han saknar dig. Det låter så hemskt och kallt när jag skriver men jag menar inte så. Jag hoppas givetvis att allt löser sig för dig och han snabbt fattar att det var fel beslut att gå. Men min erfarenhet är att det oftast inte slutar med att man blir tillsammans igen när det tagit slut. I alla fall inte någon längre period. Så satsa på att bygga upp ditt och bebisens liv. Grattis till bebben!
Jag tar inte illa vid mig av vad du skrev om att han nog inte kommer tillbaka.
Det är bra för mig att höra.
Bra för mig att höra att det finns par som hittar tillbaka.
Och att ni som skriver värnar om mig och säger till mig att bygga upp mitt liv..
Som du även säger till mig.. Kryp inte för han..
Jag gör inte det längre.
Har nog gjort det fasten ja ginte har insett det förens för ett par veckor sen.
Nu är jag inte "anträffbar".
Jag skickar sms efter BM möten som jag har lovat och svarar knappert på hans sms. 2 st på 5 veckor.
Vi stöte på varandra i ett centrum här om dagen. Jag vek av. Hälsa inte eller något annat.
Det andra smset fick jag efter det.
Han sa då att han skulle föra över pengar till mig snart.
Hur mår du föresten.
Jag svara kort och kallt.
Jag maila han bilder på magen här om dagen. Men bara på magen inget annat.
Nog mest för att han ska kunna ta till sig vårat barn på ett bättre sett än om han inte ser.
Eller jag hade nog lite horn i pannan om jag ska vara ärlig..
Tänkte att jag kankse kan få lite extra pengar om han ser bilderna.. Hehe
Ja jag vet..
Skulle ha låtit bli.. Men jag kunde inte hindra mig..
Tror det är ett sätt för mig oxå att visa att vi växer och vi mår bra utan dig..
Ojoj mycket skrivet..
Jag hoppas några fler orkar dela med sig av sina historier.
Det hjälper mig att släppa taget och känna att kommer han så kommer han, annars så har iaf jag gått vidare med rent hjärta.. Fast med små horn.. *L*