• Anonym (MrsBlue)

KAN ett söndergrälat förhållande bli bra igen?! Nån som varit där....?

Min sambo håller på att lämna mig!! Jag älskar honom och vill inte ge upp men han tycker att förhållandet är sönderbråkat. (Vi har bråkat om 'allt' sista tiden: sådant som har med praktisk skötsel av vår bebi att göra, sådant som har med våra familje-relationer att göra, vi bråkar om olika syn på min kropp (jag tycker jag är FET, han tycker jag är fin)).

Jag undrar: KAN man hitta tillbaka o få en bra relation om den en gång har grälats sönder??? Min sambo tror det är kört, men jag hoppas... Skulle betyda så mkt få höra om andras erfarenheter...

Övrigt: vi ska gå i fam.terapi, men frågan är om det GÅR att rädda...? NÅn med facit i just sitt fall....?

• Svar på tråden KAN ett söndergrälat förhållande bli bra igen?! Nån som varit där....?
  • Anonym

Om båda är villiga att ta tag i det o jobba för att ändra tankesätt, kompromissa m.m så tror jag det går. Tyvärr hade jag en sambo som inte va villig o göra det så han gjorde slut istället

• symaskinen

Visst kan man hitta tillbaka till varandra, men båda måste vara inställda på samma spår. Hoppas allt blir bra för er.
    Sakerna ni grälar om är ju klassiker...många par har grälat om det och blivit sams igen. Småbarnsåren är hektiska och vänder uppochner på det mesta, men sen lugnar det ner sig.

Om ni ska gå i familjeterapi så är det ju jättebra och visar ju på att han också vill klara upp det. Jag önskar er allt gott i livet !

• Anonym (MrsBlue)

Nu vill min sambo separera. Han säger att han ej har känslor kvar o ej tror att de kommer tillbaka. Vi har en liten bebi som ska opereras för ett medfött inre organ problem. Hur ska jag orka? Hur ska jag orka vinna tillbaka hans slocknade låga nu? Någon som lyckats reparera ett RIKTIGT TRASIGT / DÖTT förhållande?

• Anonym (aa d kan d)

jag o min man bråkade massor i 3 års tid, om allt möjligt men oftast om ett speciellt ämne som urartade i mycke fel ord o handlingar. vi separerade i 4 månader o var på väg att skljas. alla tyckte det var rät att vi skulle skilja oss. men jag o han mådde inte bra under denna tid. vi visste hur vi kunde lappa ihop vårt förhållande hur jag skulle ändra på små saker o även han. vi älskade varandra o vi gick tibax. nu ett år efter kan jag säga att det e jättebra. visst bråkar vi ibland men det e helt annorlunda o väldigt sällan då vi förstår varann bättre

• Paulina f69

Om ni har en bebis, som dessutom är sjuk, så innebär det ju en väldigt pressande situation för er båda. Det är nytt med bebis, sömnbrist, oro, nya roller osv osv. Tror absolut att förhållandet går att rädda om ni båda får stöd och om ni får/har förståelse för er själva och varandra att det är en jobbig tid ni går igenom. Om ni vill, som sagt. Jag tycker det låter som att ge upp lite för lätt, om ni skulle gå skilda vägar under de förhållanden ni lever just nu. Det ÄR tufft i ert läge - försök att ta er igenom det! Vi fick tvillingar för 3 1/2 år sedan, i v. 28 och förlorade ena tösen och har sedan svårt att få fler barn. Vi har grälat mycket under de här åren kan jag lova! Jag har varit på väg att ge upp många gånger, men än hänger vi ihop och just ni är det bättre än på väldigt länge! Lycka till!!!

• Anonym (MrsBlue)

TACK för era svar!! Tack för förståelse o uppmuntran o råd. Det har betytt jättemycket för mig (jag orkar nu vara den som håller uppe förhållandet, och jag har hopp!)TACK! Vi ska börja i fam.terapi nu, imorgon. KRAM till er som skrivit o alla som kämpar med sina älsklingar o fd älsklingar ;) i svåra tider! Mjau!

• Anonym (Chichii)
    Anonym (MrsBlue) skrev 2008-05-14 20:25:06 följande:
    KAN ett söndergrälat förhållande bli bra igen?! Nån som varit där....?

Min sambo håller på att lämna mig!! Jag älskar honom och vill inte ge upp men han tycker att förhållandet är sönderbråkat. (Vi har bråkat om 'allt' sista tiden: sådant som har med praktisk skötsel av vår bebi att göra, sådant som har med våra familje-relationer att göra, vi bråkar om olika syn på min kropp (jag tycker jag är FET, han tycker jag är fin)).

Jag undrar: KAN man hitta tillbaka o få en bra relation om den en gång har grälats sönder??? Min sambo tror det är kört, men jag hoppas... Skulle betyda så mkt få höra om andras erfarenheter...

Övrigt: vi ska gå i fam.terapi, men frågan är om det GÅR att rädda...? NÅn med facit i just sitt fall....?

Jag och min sambo har " krigat " I över ett år , jag har flyttat in och ut jag vet inte hur många gånger , vi har en sjukt stark kärlek t varandra vilket gör att vi alltid försöker igen och igen . Nu har jag varit hemma hos honom I snart en vecka och samtidigt som jag älskar honom så vill jag endå ta mitt pick och pack och dra härifrån .... jag vet liksom inte vad jag vill längre medans han e helt inne på att det ska funka och vi ska vara ihop hela livet etc etc . Vi har en tid bokad hos familjerådgivningen men jag känner mig dock inte överdrivet hoppfull heller ... allt krigande har fått mig och även mina närmsta att ledsna ur på denna circus .
    Jag önskar att jag kände mer och att jag orkar men vet inte hur detta ska löaa sig egentligen ....så det är inte lätt alla gånger att få ihop det igen , jag känner mig mest som en urvriden disktrasa just nu ...
Svar på tråden KAN ett söndergrälat förhållande bli bra igen?! Nån som varit där....?