• JosephineS

Hur kan jag höja min FP? Hjäälp!!

180 kronor om dagen är juh inte så mkt!
    Vad kan jag göra för att höja FP:n innan BF??
    Hjäälp??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 16:08
    Haha, försökte ringa till försäkringskassan nu.. men gav upp då jag hade telefonköplats 132!! jesus

• Svar på tråden Hur kan jag höja min FP? Hjäälp!!
  • NathalieAndersson

JObba är det enda du kan göra mig vetligt
    180 om dan är inte så mkt, det vet jag, ligger också på den nivån

*¨`·» Liam 060228 *¨`·» Liten på väg BF 080801
  • JosephineS

Men hur mycket ska man jobba för att det ska höjas?

• lia76

Har du jobbat något innan?
    För att få FP baserat på SGI så måste du ha jobabt i sammanhängande 8 månader (240 dagar).
    Har du gjort det men ändå hamnat på lägsta så måste du jobba i sammanhängande 6 månader med en högre lön än den du hade innan för att få SGI höjd

Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • NathalieAndersson

nu hann Lia före mig Men där fick du svaret

*¨`·» Liam 060228 *¨`·» Liten på väg BF 080801
  • JosephineS

skojar ni eller?
    det är kört

• lia76
    JosephineS skrev 2008-05-15 16:21:49 följande:
    skojar ni eller? det är kört
    Nepp skojar inte
    Är tyvärr den regeln de har att man ska ha jobbat i sammanhängande 8 månader för att få FP baserat på SGI.
    har man en SGI baserad FP redan på kanske 270kr så ska man jobba i 6 månader med en högre lön för att få den höjd.
    Tyvärr
  • åttioåtta

Jag har läst olika trådar om FP osv. Ser vad ni skrivit men förstår inte riktigt..

Hur skulle FP se ut för mig - jag har vikarierat sen augusti -07 och gör det fortfarande. Vikarierar endast vid behov, vilket innebär att lönen är olika varje månad beroende på hur många dagar jag jobbat.

Kommer jag få lägsta (180kr) eftersom jag inte haft fastjobb eller kan jag få högre FP än så eftersom jag vikarierat?

• emiliasmamma
    åttioåtta skrev 2008-05-15 20:12:08 följande:
    Jag har läst olika trådar om FP osv. Ser vad ni skrivit men förstår inte riktigt..Hur skulle FP se ut för mig - jag har vikarierat sen augusti -07 och gör det fortfarande. Vikarierar endast vid behov, vilket innebär att lönen är olika varje månad beroende på hur många dagar jag jobbat.Kommer jag få lägsta (180kr) eftersom jag inte haft fastjobb eller kan jag få högre FP än så eftersom jag vikarierat?
    Ring till försäkrinskassan och be dem koppla dig till någon som har hand om föräldrapennign eller räkna ut din årsinkomst och kolla på deras hemsida hur mycket du får.
    Dom är hårda som fan där.
  • lia76
    åttioåtta skrev 2008-05-15 20:12:08 följande:
    Jag har läst olika trådar om FP osv. Ser vad ni skrivit men förstår inte riktigt..Hur skulle FP se ut för mig - jag har vikarierat sen augusti -07 och gör det fortfarande. Vikarierar endast vid behov, vilket innebär att lönen är olika varje månad beroende på hur många dagar jag jobbat.Kommer jag få lägsta (180kr) eftersom jag inte haft fastjobb eller kan jag få högre FP än så eftersom jag vikarierat?
    Är vikariatet sammanhängande...
    Alltså att du jobbat i sammanhängande 240 dagar så räknar de ut FP efter det.
    Men det bästa är att ringa din FK.
Svar på tråden Hur kan jag höja min FP? Hjäälp!!