• kerstinna

hur ska jag ställa mig ?

Jag lever idag med en kvinna som har 2 killar 7 resp 10 år från sitt tidigare äktenskap.
    Vi har killarna varannan vecka och de går väldigt bra !!
    Det är dock en sak som jag behöver lite råd i och det gäller hur man ska ställa sig till att dessa pojkar kommer in i stort sett varenda natt och ska sova med oss.
    Jag anser att barnen inte ska göra detta och att om det är så så ska mamman gå tillbaka med dem till sina egna sängar eller lägga sig med dem nån annanstans eller hos dem själva.
    Sovrummet är det jag kallar min fristad i detta hus och sfär för oss vuxna.
    Sen tycker jag att barnen är lite för stora för att inte sova en hel natt själva.
    Min partner tycker att de ska få komma och talar om att barnens behov i detta läge kommer före mitt i detta fall då.....kan man få nån feedback kanske??

• Svar på tråden hur ska jag ställa mig ?
  • delifi2

så gamla å gå lägga sig i mammans säng nä fy...

skulle mina barn göra det skulle jag säga till dom att gå å lägga sig i sin egen säng, min dotter kan komma på morgonen å lägga sig men då är alla vakna å det är bara mysigt på morgonen.

• HegeOlsen

7 och 10 år är inte gammalt om man drömmer något obehagligt och känner sig otrygg. En 7- eller 10-åring är fortfarande bara ett litet barn fast i en något större kropp.
    Detta växer normalt bort med tiden och det är olika för olika barn, utveckling kan inte generaliseras så som vissa tyvärr vill göra gällande.

Detta stör tydligen inte mamman, men du störs och det tycker jag ska respekteras. Det finns massor med lösningar där barnen får sin trygghet samtidigt som du får din välbehövda sömn.
    Ex.vis att mamman går och söver barnen alt. sover inne hos dem.
    Lägg in en madrass i barnens rum så det är färdigt redan på kvällen av den händelse att de skulle vakna.
    Mamman kan inte ta för självklart att du ska känna dig lika komfortabel och förstående som henne.

kerstinna skrev 2008-05-15 17:39:55 följande:
    Jag lever idag med en kvinna som har 2 killar 7 resp 10 år från sitt tidigare äktenskap.Vi har killarna varannan vecka och de går väldigt bra !!Det är dock en sak som jag behöver lite råd i och det gäller hur man ska ställa sig till att dessa pojkar kommer in i stort sett varenda natt och ska sova med oss.Jag anser att barnen inte ska göra detta och att om det är så så ska mamman gå tillbaka med dem till sina egna sängar eller lägga sig med dem nån annanstans eller hos dem själva.Sovrummet är det jag kallar min fristad i detta hus och sfär för oss vuxna.Sen tycker jag att barnen är lite för stora för att inte sova en hel natt själva.Min partner tycker att de ska få komma och talar om att barnens behov i detta läge kommer före mitt i detta fall då.....kan man få nån feedback kanske??
Svar på tråden hur ska jag ställa mig ?