• Lakrids

HJÄLP! Någon som blivit gravid m h a Pergotime trots högt FSH-värde???

Fick igår veta att jag har ett högt FSH-värde, 12. Detta innebär tydligen att jag har slöa äggstockar som inte vill ägglossa.

Finns det någon som trots högt FSH blivit gravid m h a Pergotime?

• Svar på tråden HJÄLP! Någon som blivit gravid m h a Pergotime trots högt FSH-värde???
  • Trinity78

Har de inte undersökt närmare vad ditt höga FSH-värde beror på? Jag vill inte skrämma dig men det kan vara allvarligt. Jag har en jättebra bok som heter "Förbättra din fertilitet" och det står så här:

"För hög nivå av FSH i början av cykeln kan vara ett tecken på prematur ovarialsvikt (äggstockarna har åldrats och håller på att förlora sin funktion i förtid). "

Och mitt indiehjärta slår och slår och slår
  • Lakrids

Tack för svar!

Jag har läst den boken (jättebra), men när jag läste den visste jag inte att jag "led" av högt FSH. Fertilitetsläkaren har inte utrett orsaken till det värdet då det föreligger diskrepens mellan värdet och mina äggstockar. Dvs att mina äggstockar är fina med ägg, trots det höga värdet? Har käkat pergo denna månad och har fått 2 stora äggblåsor. Har BIM 23-24 maj.... men är skeptisk :(

• norpan1

Hej
    Har också 12 i fsh värde. Käkade pergon, fick pregnyl spruta och sen insemination. Blev gravid men vet inte vilket av det som gjorde att jag lyckades.. Tyvärr slutade det i missfall idag

• Mary7301

Hej alla därute! Fick idag veta att mina äggstockar är för slöa och jag är överviktig och är 39 år.finns det någon där ute som känner igen sig ? Eller ja varit med om detta, vad gör jag? Finns det sprutor att ta och vart vänder man sig för bästa svar på detta? Ser att folk i forumet pratar om Sophia ? Är det sofhiahemmet? Ge mig all info någon som vet, snälla. Orolig för att förbli barnlös

Svar på tråden HJÄLP! Någon som blivit gravid m h a Pergotime trots högt FSH-värde???