• Hjärtats Lust

Jag är gravid i v 34 genom ivf. Jag undrar hur många veckor är det vanligast att man går när man gjort ivf??

Som rubriken lyder... Hur många veckor gick ni som fått barn genom ivf? är det vanligt att man går över, jag menar, det blir ju mer precis när man gör ivf...

Berätta! Skrattande

• Svar på tråden Jag är gravid i v 34 genom ivf. Jag undrar hur många veckor är det vanligast att man går när man gjort ivf??
  • Zumna

Fick en dotter genom IVF i januari 2007. Var beräknad till den 16/1 men kom inte förrän den 22/1...

Lycka till!!

Ella Bella Bus... One voice raised against the void celebrates it?s own existence
  • Greta Anna

Vi åkte in på beräknad dag men klockan hann slå över till nästa dygn. Tror inte att det ska ha någon betydelse om det är IVF eller inte. Men däremot är det ärftligt så fråga din mamma om hur det gick för henne.

• ewamarie

Vår dotter blev till via insemination. Föddes i V34. Är nu gravid med en lillasyster och beräknad till 12/6.
    Det finns inget samband mellan hur bebisen blir till och när den föds. Varje graviditet är unik. Däremot så sätter de igång IVF-graviditeter redan efter en veckas övertid. I alla fall här i Stockolm.
    Kolla med din Bm vad som gäller i ditt landsting!!

Lycka till med bebisen

Världens vackraste Mira Juli-06, Bebis i magen BF Juni-08
  • Leia07

Jag fick en dotter genom IVF i mars 2007 och hon höll tidtabellen med bara några minuters marginal . Pga högt blodtryck hade jag tid för igångsättning BF+1 om hon inte hade velat komma ut tidigare.

• majsan2

Hej! På DS där jag födde fick man göra tillväxt-UL på slutet och sedan ville dom inte att man skulle gå mer än 1 vecka över tiden när det var IVF - bebis, utan då blev det igångsättning.

• challis77

Jag läste en artikel om att ivfmammor ofta fick bebisen tidigare än andra mammor, ska skicka länken om jag hittar igen sidan jag läste det på...

Är själv i v. 30 nu!

Äntligen gravid!
  • Hjärtats Lust

Tack för svar!

Varför får man bara gå över 1 vecka om man gjort ivf? ska nog fråga min bm om det, har inte tänkt på detta, men är det så , vad skönt, då vet man ju när bebisen nästan kommer Skrattande

• jomi

Mitt mirakel ville ut i v29 men vi klarade det tills v 37

HAr också hört att ivfare inte ska gå över tiden så mycket....

Kram och Lycka till!

• Hjärtats Lust

Oj! Vad bra att den höll sig kvar där inne! kom kanske på att det va ganska mysigt där inne ändå Skrattande

• Katterärbäst

Att man vid en IVF-graviditet bara får gå en vecka över beräknat förlossningsdatum gäller bara i vissa landsting (Stockholm, bland annat).
    Normalt betraktas inte en IVF-graviditet som en riskgraviditet och hur barnet blev till har inget med graviditetslängden att göra. Det handlar istället bland annat om ärftlighetsfaktorer, som påpekats ovan.

Själv passerade jag beräknat förlossningsdatum med 17 dagar, men lyckades tjata mig till extra kontroller under den sista veckan (just med hänvisning till reglerna i Sthlm).

• Hjärtats Lust

jag bor ju i lilla norrland (Ångermanland) så här lär det ju inte vara några sådana bestämmelser... som vanligt!

• Mulle78

Hej!

Jag har idag gått 11 dagar över tiden med min IVF bebis. Vi blev inte igångsatta efter 1 vecka trots att vi hela tiden fått höra att vi skulle bli det (vi bor i Sthlm). Vi var på koll i måndags och vi ska på koll imorgon igen och då får vi tid för igångsättning på måndag (26/5) om inget hänt.
    Mao är det olika på olika ställen även här i stockholm.

Det man kan säga om IVF är väl det att man alltid vet exakt när bebisen blev till. På "vanligt" sätt kan det ju bli felberäknat för då vet man ju oftast inte exakt när barnet blev till.

Hoppas i alla fall på att din bebis Hjärtats Lust kommer på utsatt datum för det är väldigt jobbigt att vänta , men den som väntar på något gott brukar man ju säga

• Rönnbär

Min lille kom ut i 37+6

Barn sover inte - de ligger på LADDNING!!
  • HelenaS77

Sara kom v 38 plus 0. Men jag hade känningar länge och förstod hon skulle komma tidigt. Magen var stenhård hela graviditeten, men så var jag sjuk oxå. Jag har faktiskt hört förut att ivf-graviditeter skulle vara inom riskzon för för tidigt födda, men inte fått det bekräftat av läkare. Däremot sa de att eftersom det gick så fort nu så kanske nästa barn föds hemma eller i bilen. Mardröm för mig.

• blev mamma 06

Vi fick extremt för tidigt men det verkar som om den risken inte är större gemfört med "spontan gradivitet"...

• annahjelm

Hej!! Fick en dotter genom IVF i januari -07..hon var beräknad 14/1 men kom den 16/1

• AnneM

Jag fick min son via IVF och gick 12 dagar över tiden. Var säker att han skulle komma i tid i och med att vi visste exakt när han var "gjord" men det hade tydligen ingen betydelse...

Svar på tråden Jag är gravid i v 34 genom ivf. Jag undrar hur många veckor är det vanligast att man går när man gjort ivf??