• Misse40

Hur tolkar du det här ?

Hur skulle ni tolka detta?

(det är sommaren som blir lite oklar)

I beslutet vi har sker bytet så att barnen kommer till sin far lördag klockan 12.00 och åker till sin mor därpå följande veckas söndag klockan 18.00.(detta är vanliga bytet)

Begreppet veckor på sommaren..hur tolkar ni det när det i vårt domstolsbeslut inte nämns att bytet borde ske någon annan dag än vad som vanligen sker. Dvs kommer på lördag och åker på söndag.

Tolkar ni det så att bytet då sker på söndag ALLTID,eller tolkar ni det så att bytet sker som tidigare då inget extra nämns??

• Svar på tråden Hur tolkar du det här ?
  • MissLaila

Kan ni föräldrar hålla sams och kan komma överens om en annan dag för bytet så tror jag att det är okej.. Men bråkar ni mkt så ska nog det domstolen säger följas.. Men ni har väl knappast blivit dömda till att stå på plats exakta klockslag.. Eller?

• Misse40
    Svar på #1
    Det är klockslag som gäller.Exakta klockslag dessutom.Så frågan e hur bytet sker på sommaren nu då det inte nåmns att dagen borde bytas,men det pratas om veckor?
  • HegeOlsen

Återger du verkligen den text som står i domslutet nu eller är det din tolkning?
    Kan du skriva ner hela det textstycket som bytesdagar ingår i och det textstycke som innehåller sommmarsemestern?

Misse40 skrev 2008-05-19 08:49:07 följande:
    Hur skulle ni tolka detta?(det är sommaren som blir lite oklar) I beslutet vi har sker bytet så att barnen kommer till sin far lördag klockan 12.00 och åker till sin mor därpå följande veckas söndag klockan 18.00.(detta är vanliga bytet) Begreppet veckor på sommaren..hur tolkar ni det när det i vårt domstolsbeslut inte nämns att bytet borde ske någon annan dag än vad som vanligen sker. Dvs kommer på lördag och åker på söndag. Tolkar ni det så att bytet då sker på söndag ALLTID,eller tolkar ni det så att bytet sker som tidigare då inget extra nämns??
  • Misse40
    HegeOlsen skrev 2008-05-21 17:38:53 följande:
    Återger du verkligen den text som står i domslutet nu eller är det din tolkning?Kan du skriva ner hela det textstycket som bytesdagar ingår i och det textstycke som innehåller sommmarsemestern?
    Det är domstolens beslut jag skrivit.Inte min egen tolkning.Där står enbart om veckor iang sommaren.Ingenting om att dagarna skulle vara andra än vad dom vanligen är.Dvs byte lördag o söndag.
  • HegeOlsen

Då skulle jag nog tolka att bytesdagarna består.
    Men man kan ju vara lite smidig om någon önskar något speciellt just på semestern då som exempel alla charterresor inte går exakt på lördagar eller söndagar.

Misse40 skrev 2008-05-21 19:48:03 följande:
    Det är domstolens beslut jag skrivit.Inte min egen tolkning.Där står enbart om veckor iang sommaren.Ingenting om att dagarna skulle vara andra än vad dom vanligen är.Dvs byte lördag o söndag.
Svar på tråden Hur tolkar du det här ?