Jag ringde till "mitt" bolag, sa att jag var intresserad av att arbeta hos dem. Just då sökte de folk och jag blev kallad på intervju. En vecka senare så började jag som vikarie i den här receptionen. Några månader senare var receptionen på det hä företgaet jag arbetar åt "min".
Efter det följde VU1 på 9 dagar. Sedan ett par månader senare VU2 på 5 dagar.
Arbetsuppgifterna varierar. Jag sköter bevakning, växeltelefonist, ansvarig för bla mobiler, rikskuponger, beställningar av olika slag, uppdrag från olika avdelningar, konfidientiella uppgifter lämnas hos mej.. Men min främsta uppgift är att se till att alla som skall in på omårdet får inpasseringstillstånd, för både sej själva och fordon. Samtidigt bevakar jag besökares säkerhet och är till viss del ansvarig vid utrymmningar. Ser helt enkelt till företagets regler och bestämmelser efterlevs.
Mja.. Det var en liten presentation av mitt arbete. Viktigt är också att man vill och klarar av att vara ett stort företags ansikte och röst utåt. Du är trots allt de första en kund ser och hör.
Kontakta flera bolag, visa ditt intresse. Securitas, G4S och Svensk Bevakningstjänst är de tre största vill jag minnas.
Lycka Till!