• Gumlan

Hur vanligt är namnet Elin tycker du?

Jag hade aldrig träffat en Elin innan jag gav min dotter namnet och trodde att det var ovanligt nuförtiden, men vad jag fattat det som är det vanligt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur vanligt är namnet Elin tycker du?
  • cloudberry79

Jag är också lärare och har haft ett antal Elin genom åren Det är ett sånt namn som förekommer ganska frekvent genom alla åldersgrupper, själv känner jag 3 Elin i min egen ålder, det var väldigt vanligt i slutet av 70-talet verkar det som. Det är iallafall jättefint!!

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
  • Ninette

Vi har 2 Elin på gården, känner 5 Elin till förutom dessa så jag tycker att det är väldigt vanligt

• agnes05

Väldigt vanligt tycker jag. Väldigt fint också!
    Det har legat kring tiondeplatsen på topplistan de senaste åren.

• Trinity78

Jag tycker att det är extremt vanligt. Jag hör det varje dag

If life hands you lemons, don't bother making lemonade... just pelt them at someone else!
  • K med lilla E

Väldigt vanligt och väldigt fint namn på tjejer och damer i alla åldrar!

• Balehead

Röstade "verken elelr". Kunde bara inte låta bli! (Men det sammanfaller också med min uppfattning)

• M A V

Nu heter jag ju oxå Elin o tycker inte det är specielt fint, o det är alldeles för vanligt!

• memle

Jag känner några Elin, så jag tycker att det är ganska vanligt.
    Väldigt gulligt namn..

• fia sthlm

Rätt vanligt nu för tiden tycker jag?
    Funderar på att döpa nästa dotter till det, får se.

• tinnor

Min lillasyster heter ELIN och min lillebror EMIL :)

• CeeJay

Ganska vanligt. Känner en Elin som är 11 år, en som är 30 år och känner till några i varierande ålder från ca 1 år - 90 år

• Embla twopointoh

Nu är ju alternativen i omröstningen rätt subjektiva, det jag skulle definiera som "jättevanligt" kanske någon annan tycker är bara "ganska vanligt". Men jag valde det översta, för jag tycker Elin är ett namn som jag hör och ser överallt och i många generationer. Det är nog ett av de där namnen som alltid förekommer i varje generation, ibland mer, ibland mindre, men det går aldrig helt ur mode.

Det var vanligt i slutet av 70-talet, och fick sedan ett uppsving i slutet av 90-talet  och så återigen typ 2015. (Jag har ingen statistik, utan detta är min egen, subjektiva uppfattning). Eller om man kan argumentera för att det varit relativt vanligt hela vägen igenom det.

Jag känner många Elin, från gråhåriga mormorsmödrar till medelålders, ungdomar och småbarn. Jag tycker det är ett vackert namn, jag gillar ljudet "linn" i namn.

• Embla twopointoh
    Embla twopointoh skrev 2021-10-06 17:57:47 följande:

Nu är ju alternativen i omröstningen rätt subjektiva, det jag skulle definiera som "jättevanligt" kanske någon annan tycker är bara "ganska vanligt". Men jag valde det översta, för jag tycker Elin är ett namn som jag hör och ser överallt och i många generationer. Det är nog ett av de där namnen som alltid förekommer i varje generation, ibland mer, ibland mindre, men det går aldrig helt ur mode.

Det var vanligt i slutet av 70-talet, och fick sedan ett uppsving i slutet av 90-talet  och så återigen typ 2015. (Jag har ingen statistik, utan detta är min egen, subjektiva uppfattning). Eller om man kan argumentera för att det varit relativt vanligt hela vägen igenom det.

Jag känner många Elin, från gråhåriga mormorsmödrar till medelålders, ungdomar och småbarn. Jag tycker det är ett vackert namn, jag gillar ljudet "linn" i namn.

Nu såg jag att tråden är jättegammal ...
  • ALY538
    Embla twopointoh skrev 2021-10-06 17:57:47 följande:

Håller med att "-linn" i namn är fint.

Svar på tråden Hur vanligt är namnet Elin tycker du?