Pratar du med din tonåring om preventivmedel?

Jag har ingen tonåring än, men när jag har det kommer jag ta upp vikten av preventivmedel, att det ALLTID är ok att säga nej, att man får ha hur mycket sex som helst utan att kallas för något, att det inte är fel varesig att ha massor med sex eller inget sex.
Och så ska de veta att det alltid ligger kondomer på toaletten som det bara är att ta av. Vi har tänkt lägga en stor skål med kondomer, så att det inte märks ifall det försvinner några.
Vi pratar mycket här hemma och självklart har vi också tagit upp detta med relationer, sex och preventivmedel. Det är SÅ viktigt att prata med barnen- och det är viktigt att man redan innan tonåren har en sådan relation så att det känns naturligt att diskutera viktiga saker.
ja, absolut ska jag göra det.
Det där med kondomskålen tyckte jag var en bra ide...!
min är ju tonåring om tre år.... hon komer att få p-piller med, så att jag är helt säker på att hon inte kommer bli gravid tidigt... eller få en p-stav i armen.
Har ingen tonåring men har en ungsyster som jag ständigt pratar med å ger råd till å hon vet mycket om preventivmedel sexlevnad osv.
Har aldrig snackat sex med mina föräldrar, inget om preventivmedel eller sånt heller. Dagens samhälle är väldigt smart på det sättet att man utbildas väldigt lätt om sex, skydd osv. Genom tv-serier, internet, böcker...
Sen skadar det ju självklart inte att snacka om det med barnen. Men praktiskt taget alla i min ålder kan allt om sånt där redan..
Så jag väljer väl att vi får lära oss det i skolan då.
Fast inte fan fick jag nå bättre vett i skallen av att se ett par streckgubbar ligga ovanpå varandra under filmen i femte klass
Ska göra det snart...
han är ännu vid 15 år inte särskilt intresserad av vare sej tjejer eller festa men vi har pratat om det på hans nivå
Vi pratar om allt och även preventivmedel har varit naturligt.
Har varken varit krystat eller pinsamt för någon av oss.
För oss har sex och kärlek varit något naturligt och något vi pratar och skojjar om väldigt öppet. Sonen har hängt på den jargongen och då blir det väldigt enkelt att prata allvar om det också.
jag pratar alltid med min mamma om det. Kan ju va bra att veta om det ligger i släkten att få blodproppar så man vet sånt när man väl sitter hos BM och ska få preventivmedel...
Jag har alltid kunnat prata med min mamma och det har gjort att jag litar oerhört mycket på henne. Hoppas jag kan föra vidare det till mina barn sen