• gulleplutt

gravid efter ivf v16.

Här kan vi följas åt vi som gjorde ivf v.16...

• Svar på tråden gravid efter ivf v16.
  • maxima

Hej på er alla!
    Var på VUL i onsdags och tyvärr fanns det inga hjärtljud. Nu väntar jag bara på att kroppen ska göra sitt. Tar nya tag efter sommaren. Jag lämnar denna tråd och önskar er alla lycka till.

• Grodans yngel

Maxima: Nej vad tråkigt! Jag önskar dig all lycka till efter sommaren!

• gulleplutt

hej..

nu har jag varit på mvc på inskrivningssamtal, någon mera?
    vi var där i ca 1,5 timme... man pratar lite allmänt och sig själv, sjukdomsbild, tar en vikt och massor med prover..
    ha det bra allihopa!!!!!!!!!

• Grodans yngel

Jag ska på inskrivningssamtal på tors. Imorgon ska jag göra första delen av NUPP och KUB testet. Är lite nervös, vet att man börjar med ett ultraljud för att kolla att fostret lever och sedan kolla vilken vecka man är i. Då jag inte har några påtagliga grav symtom så är man orolig att det inte finns något. Ibland undrar man om man bara har drömt alltihop. Ja mycket konstiga tankar är det som far runt i skallen nu för tiden =) Hoppas Ni mår bra allihopa!

• Bääbis

Hej alla!!

Nu har jag varit på inskrivningssamtal och fick också tid för UL i v 18. har försökt få en tid nu men barnmorskan tyckte inte det behövdes och alla privata går på semester så dom tar inte emot!!!
    jag vet inte om jag kan vänta så länge...

Nu är jag i v 11+5 och längtar till jag passerar v12 så jag kan känna mig lite lugnare.

Annars har jag mått bra fråm till vecka 9 då illamåendet satte igång, har inte kräkts men mådde konstant illa tills för några dagar. Nu känner jag av brösten och har oftare molande värk...hoppas det är bebisen som växer!!

hur har ni andra mått?

ha det bra

• gulleplutt

hej...

jag går in i v.12 imorgon, och vad skönt det blir, då kan man bli lite lugnare... risken är inte längre så stor då att få missfall....

jag har mått bra tills jag gick in ca v 10,5, då jag började må illa lite till och från.. men nu mår jag prima...
    förutom lite ömmade bröst och trött...

jag har ej fått veta när jag ska på ul igen men mellan v.16 och 20..
    så det blir väl efter semestrarna kan jag tänka mig.

ha det bra!!!!!!!!!!!!

• killing

Hej!

Var på inskrivningsamtal idag, känndes spännande. vi skall få tid för Ul i början på augusti, längtar redan!

Kramkram

När du vet vad som är viktigt, lär dig att prioritera!
  • Grodans yngel

Hej på Er! Hur mår Ni & Era magar? På måndag går jag in i vecka 14. Mår bra med graviditeten men har fortfarande ont av överstimuleringen. 1 veckas jobb till och sedan väntar 4 veckor semester. Ska bli så skönt.

Ha det!

• Snart vår tur
    gulleplutt skrev 2008-05-29 15:54:39 följande:
    hej...jag köper krossat linfrö på vanlig affär,det brukar finnas vid hälsokost varorna...soliga hälsningar
    Hej, ville bara tipsa om att det är HELA linfrön som gäller om man vill få igång magen. I de krossade finns ett naturligt gift som kallas blåsyra, så man ska max äta 2 msk krossat om dagen. De hela linfröna passerar tarmen och ut i toan hela, då får man inte i sig blåsyran. De hela linfröna ger mer slembildning oxå, så de är mycket mer effektiva. Drick rikligt med vatten oxå när ni börjar med mer fibrer. 2 glas vatten på tom magen innan frukost kan göra susen. 2 msk HELA linfrön ihop med lite kli på filen/yoghurten och några plommon ger god effekt.

Grodans yngel: LinfröOLJA tar man som tillskott för att få i sig omega 3. Då är det jätteviktigt att köpa linfröolja av god kvalitet (på Hälsokosten) i en mörk/svart flaska. Den härsknar lätt annars. Men omega 3 från fisk är bättre, så då finns ett kosttillskott för gravida som heter MUMOMEGA (hälsokost) som är bra för mamman och för fostret, om man nu inte vill äta äkta vara. (=fet fisk 2-3 ggr. i veckan)

Så långt det blev...men tänkte jag kunde dela med mig av kunskapen.

/Kostrådgivare o Hälsorådgivare
  • Grodans yngel

Till snart är det våran tur.

Tack för infon, det är alltid bra när man kan dela med sig av det man kan =)

• gulleplutt

jag mår bara, och min mage den växer..
    har inte så mkt kläder som jag kan ha, så jag lär bege mig och köpa mammakläder snart..
    jobbar 1 v till, så har jag 4v sem, och det ska bli så skönt.. har blivit lite mkt extra arbete de senaste 2v... jobbar inom äldreomsorgen som uska..
    trevlig sommar!!

• gulleplutt

hej allihopa.
    hoppas ni har haft det bra på era sem..
    på måndag börjar man och jobbar igen...
    längtar till tisdag för då är det dags för ul...

växer magarna på er?

kram

• Bääbis

Hej alla!!!

Var äntligen på UL den 4/8. Vilken känsla det var att se bebisen,det var underbart!!! Nu äntligen har man fattat att man faktiskt är gravid!!

En rolig grej som hände på UL var att BM hela tiden sa "han" och sedan sa hon "ni får en liten fotbollspelare" eftersom bebisen sparka med benen så mycket. Vi får väl se om några månader om hon har rätt! har lagt in bilder på min galleri om ni vill se...
    Berätta gärna om de sa liknande saker till er när det är eran tur.

Bebis mår bra och magen den växer, kan inte ha mina kläder längra så nu har jag köpt mig mamma kläder.

• gulleplutt

hej..

jag var på ul den 12 aug...
    det var så roligt och se den lilla krabaten..
    vad det blir vet jag ej... och vill inte veta heller..
    men det var en livlig bebis, för den låg inte mkt still...
    vi hade en jätte bra bm och det syntes på henne att hon gillade sitt jobb..
    förklarade hela tiden vad hon gjorde och vad man såg..

jag kan inte heller ha min kläder, har inte kunnat det på ett bra tag...
    sen v 10 har jag gått upp ca 5kg...
    går in i v20 strax...

ha det bra allesammans och må gott!!!
    kram

Svar på tråden gravid efter ivf v16.