• afrodite78

Ni som blivit gravida med IVF, hur länge använde ni vaggisar?

Jag tycker det är svårt med prog.vaggisarna, är lite orolig att jag inte får tillräckligt av hormonet eftersom det kommer ut vitt efter tabletten.

Har hört olika om hur länge man ska använda dem, hur länge körde ni?

• Svar på tråden Ni som blivit gravida med IVF, hur länge använde ni vaggisar?
  • Cia o krabaten

Fukta dem under ljummet vatten så tas de upp fortare av kroppen och ligg ner 15min efetr du tagit dem.
    Är det kris och du inte kan ligga ner kan du ta dem rektalt så kladdar de mindre.
    har inte gjort IVF utan fått dem pga upprepade mf.
    Fick 2st/dag tom v12.

• Vickan I

6 dagar efter plusset skulle jag ta dem.

Till mig sa de att det känns som mkt rinner ut, men att det inte är någon fara. Jag behövde inte ligga ner eller ngt sådant. De sa att kroppen hinner få det den behöver ändå. Men jag oroade mig också för att allt för mkt rann ut, men det gick bra .

google it goddammit!!!!
  • Ayla sthlm

jag tog två stycken om dagen i två veckor efter insättningen.

Som de andra säger så tar kroppen upp det den behöver väldigt snabbt så man behöver inte vara orolig när det rinner ut.

• gulleplutt

jag tog 3 st per dag efter insättning och höll på i 16 dagar.

varför är det så olika beroende på vart man går?

• hoppfull trots allt

ddet är lite irriterande att det skiljer sig så mellan klinikerna..
    Själv har jag gjort stim FET och började 3 dagar innan insättning med 3 st per dag. Nu är jag i v 10+3 och ska ta 2 per dag i en vecka sen en om dagen tills dom tar slut vilket blir ca en vecka till.
    Måste erkänna att det ska bli hemskt skönt att sluta med dom! Sista tiden har jag tagit dom i baken just bara för att det blir så kladdigt annars.

• bamsefan

Jag tog mina fram till v 10 och börja sen trappa ner.Efter en kraftig blödning där efter sluta jag helt.
    Man ska ju inte behöva ta dom så himla länge.Kroppen ska ju sköta o ta över det jobbet.Men jag har kännt att det varit skönt att ta dom för säkring skull.

• Hjärtat80

Jag skulle ta dem i 20 dagar efter ÄP, 3 ggr/dag.... Tog sista idag vid 13:30.... och det känns sååååå skönt. Slippa att ställa kl på morgonen och sätta mobilen på larmning på jobbet. Hoppas bara att det räcker och att den lilla stannar kvar där inne... =)

• Feline

Finns det någon som helst risk med att ta dem för länge? Typ, att överdosering inte är bra av någon anledning?

• Bruttan

kikar in här, är lite nyfiken jag med vad länge det vissa av er ska hålla på med vaggisar?! jag hade TD i torsdags och i morgon ska jag börja trappa ner för att vara helt avslutad till slutet av veckan, det är väldigt olika eller är jag snurrig... men jag litar på min läkare hon om någon borde veta vad som är bäst för mig, men det är lustigt att det skiljer sig så

• Ammiz

Å vad nojjig man blir av att alla får så olika instruktioner. Vi tar tre per dygn och ska sluta tvärt efter 20 dagar. Men jag antar att även våra läkare vet vad de gör.

• epa77

Jag började med 3st/dag fr o m ÄP. Skulle fortsätta så fram till testdag (17 dagar senare). Om jag plussade skulle jag fortsätta i en vecka till.

• nollåttan

Jag tog dem tre ggr per dag från ÄP till testdag. När jag meddelade mitt plus till bm sa hon att jag kunde sluta med vaggisarna för att de inte gjorde någon mer nytta, men att det kan kännas skönt, rent psykiskt, att fortsätta med två om dagen tills de tog slut, dvs ca ytterligare en vecka.

• Missetass

Jag skulle ha tagit dem i 20 dagar från ET räknat. Men läkaren glömde att säga att jag skulle sluta, så jag tog dem två veckor till efter positivt test. Det gjorde dock inget. Jag fick trappa ner från 3 till 2 till 1 och sen sluta.

(¯`°?.¸ ♥ I detaljerna avslöjar sig helheten♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Ni som blivit gravida med IVF, hur länge använde ni vaggisar?