• Callina

Peace and love festivalen i Borlänge för tonåring?

Min son är 16. Vi bor i Stockholm. Han och hans kompisar vill åka till peace & love i Borlänge i sommar. I tre dagar. Jag har själv faktiskt aldrig varit på en sån festival, bara hört en massa om dom... Jag vill säga nej. Men jag tänkte ändå höra vad andra tycker?

• Svar på tråden Peace and love festivalen i Borlänge för tonåring?
  • HE1D1

Min syster var på peace and Love förra sommaren, och hon säger att det är rätt så säkert eftersom det är i centrala Borlänge.
    Hon valde att inte dricka för sin egen skull hon ville ha kontroll och hon var där för att lyssna på musiken.

Lev livet i dag.. det kommer inte i repris!
  • Callina

Tack för svar. Hur gammal är hon? Sov hon kvar där också i tre dagar?

• HE1D1
    Callina skrev 2008-05-22 21:19:53 följande:
    Tack för svar. Hur gammal är hon? Sov hon kvar där också i tre dagar?
    Hon var arton när hon var dit och hon sov kvar alla nätter i tält.
  • Callina

Det känns ändå som att det är en viss skillnad på en 18årig tjej och en 16årig kille, i mognad och så Jag måste verkligen fundera på det här *huh*

• HE1D1
    Callina skrev 2008-05-22 21:29:55 följande:
    Det känns ändå som att det är en viss skillnad på en 18årig tjej och en 16årig kille, i mognad och så Jag måste verkligen fundera på det här *huh*
    Eh du kan nog jämnföra min syster med en 16 årig kille
  • meic

finns det  ingen vuxen som kan åka med då? jag vet när vi var i den åldern och åkte på sånt så var det ofta en förälder med, men som stannade vid tälten och det var faktiskt både skönt och trevligt. kunde ta hand om pengarna etc. även om man tyckte det var lite "pinigt" i början så uppskattade alla det faktiskt! (även de medhavda bullarna )

• Callina

Jo det tänkte jag föreslå, att hans pappa åker med om det ska bli något. Det är nog bättre än morsan *hihi* Men jag tror att dom då hellre stannar hemma.

• meic

hehe! ja det är kanske, men det är ju ett bra sätt annars! och så får ni lite inblick med...

Callina skrev 2008-05-22 21:38:04 följande:
    Jo det tänkte jag föreslå, att hans pappa åker med om det ska bli något. Det är nog bättre än morsan *hihi* Men jag tror att dom då hellre stannar hemma.
  • vampyria2

Jag har varit på flera festivaler med min döttrar, nu har jag det intresset sj och de har alltid hängt med så de är ju vana att jag är med. Jag tror att om man säger till dem innan att man inte gör det för att man inte litar på dem utan för att man inte litar på resten av världen och de är inte så gammla än. Sen kan man ju komma överens om att man inte behöver hänga med dem hella tiden utan bara vill samanstråla några gånger så man ser att de har det bra och inte behöver nåt, så går det nog bra att ha en förälder med.
    Nåt som vi har gjort några gånger när ungarna vill gå men vi sj inte är så sugna och tycker att det är värt biljetpriset är att de som ska med får dela på biljeten för den föräldern som ofrar sig

Det är kul på festivaler så jag förstår att de vill åka

Svar på tråden Peace and love festivalen i Borlänge för tonåring?