Ditt barns syskon vill spendera lovet hos er, hur ställerdu dig till det?
Hmm igentligen är väl frågan riktad till biomammor , men det rör sig ju om bonusmammans/pappans barn.
Ditt barns syskon vill bo hos er en vecka , får den det?
Hmm igentligen är väl frågan riktad till biomammor , men det rör sig ju om bonusmammans/pappans barn.
Ditt barns syskon vill bo hos er en vecka , får den det?
Ja, det ser jag inte nåt konstigt med. Just syskon är kanske inte aktuellt än, eftersom min sons lillebror hos pappan bara är sju veckor, och vår dotter är 1,5 år...
Men sonens farbror - som bara är två år äldre än min son, umgås en hel del med min son - även när han är här. Så det är väl kanske lite samma sak...
Kanske inte riktigt samma sak.. Men när jag var liten så skillde sig mamma å pappa.. Pappa träffa ny fru.. Fick 3 barn ihop.. Dessa 3 halvsyskon sov jätte mycket hemma hos mig å min helsyrra när hon var hos oss.Mamma tyckte bara det var jätte kul om dom med vill komma å sova där lite då å då å dom älska det. :) .. Så ibland var vi alla 5 syskon hemma hos min å helsyrrans mamma.Trots att det var barn som pappa fått med nya frun..
( som sagt inte alls vad frågan var om men jag ville i allafall berätta det.. )
Självklart!!! Det är jättekul och jag skulle bli glad.
Är det inte just det som man vill? Drömmen för varje förälder är väl att få ha sina barn hos sig varje dag, det är väl det ultimata! (även om man kanske förstår att det är ogenomförbart då man lever frånskild från förälder 2 som också har samma dröm)
Borde inte då ens egen partner/livskamrat ha samma strävan? Man vill väl se sin man/kille/sambo LYCKLIG???
Missförstod frågan. Trodde det gällde de "egna" bonusbarnen. Men svaret blir detsamma, jättekul och det går absolut bra!
självklart får de det
Självklart får alla barn plats hos oss oavsett om de är bio, bonus eller vad det nu kan kallas!!!!!! I vår familj kommer mitt ex fd styvbarn på besök då och då vilket medför att mina bonusbarn får träffa sina halvsyskon lite mer men också att mina biosar får ett par extra storasyskon...
Min sons lillebror skulle absolut få komma till oss. Vet att både han och min son velat det men hans pappa vill inte det. Han vill inte att familjerna ska blandas för mkt... känns märkligt att jag för 10 år sedan valde att skaffa barn med den mannen. Tyvärr träffar inte min son sin pappa spec ofta. Så det går ofta flera månader mellan att han träffar sin lillebror. Pappan tycker att sonen själv kan styra upp när han vill komma till dem. Vilket är helt befängt men med mig går det ju inte att prata och disskutera så då får det väll vara så. Sorgligt!
Jag vet faktiskt inte, har aldrigt ens tänkt tanken.
Min mans dotter är 16, hennes lillebror hos mamman är 6 och min och min mans dotter är 2 så det är en viss åldersskillnad på dem.
Men om min mans ex skulle fråga om vi kunde ha hennes son en helg skulle det vara okey.
Självklart!
Nu är mina bonusbarn så små att föräldrarna gör upp om sommarlovet, men när de blir så stora att de får/vill välja själva så ska de självklart vara där de vill. Som det är nu är barnen 2 veckor hos mamman, 2 veckor hos oss osv hela sommaren.