• Anna620

Någon som blivit gravid av pergotime med pco?

Hej jag undrar om det är någon som blivit gravid av pergotime som har pco? Och i så fall efter hur många pergokurer?
    Tacksam för svar =)

• Svar på tråden Någon som blivit gravid av pergotime med pco?
  • Sub rosa

Hej!
    Jag har pco och blev gravid efter min första pergokur. Går imorgon in i v.7 och än så länge går det bra, ska göra vul i v.8 för att följa upp och kolla att allt står rätt till.

Ska du börja med pergotime? Lycka till i så fall!

• Friday

Japp.. efter 3:e kuren som var en trippel :) Fick ingen ägglossning av de 2 första kuren.. men 3:e gången gillt. Ska du börja?

• smurfarna

Hejsan!

Jag blev gravid två gånger:

Första: efter tredje kuren, första dubbeldosen.
    Andra: efter 5 ytterligare kurer, tredje trippeldosen. Tog sammanlagt åtta stycken kurer.

Hoppas du

• enlitenstund

Jag blev gravid efter min tredje dubbelkur! Är nu i vecka 8... snart 9.

• Anna620

Grattis till er alla som har lyckats är mycket glad för eran skull samtidigt som ni ger mig hopp om att det ska fungera för mig.
    Jag har just ätit min andrakur enkeldos fick ägglossning första gången men igen bebis så jag hoppas på bättre lycka denna gång =)

• erikaw

hej hej. pergo funkade för mig med 1 kuren! Snart är det din tur!
    Lycka till!

• FruBe

Ja, på första och andra pergokuren. Enkelkur båda gångerna.

Lycka till!

• mammajoanna

hej! har en vännina som kämpat i flera år för att bli gravid och ska nu få provrör. Kan pergotime hjälpa då? Alltså öka chanserna att bli gravid under provrörsbefruktningen? Har för mig att jag läst här om något brago... som skulle hjälpa men kommer inte ihåg vad det heter. Är det ngn som kan hjälpa?

• FruBe

Man får inte pergotime under en provrörsbehandling. Då får man helt andra mediciner.

Man får en nässpray för att nedreglera kroppen, sedan tar man sprutor med hormoner för att bygga upp äggblåsorna. Ställ denna fråga i en tråd om provrörsbefruktning så får du säkert svar.

Men som sagt - Pergotime har inget med IVF att göra.

• citte

hej jag har gått på pergotime på fjärde kuren så blev jag gravid, ja har pco men har inte så kraftig pco antar jag tanke på att mensen kommer ganska bra, men sedan så finns det la dem månaderna när man inter har ägglossning, och har cystor i stället, det är olika för alla hoppas det kommer att gå bra för dig, håller tummarna

Svar på tråden Någon som blivit gravid av pergotime med pco?