Vår historia påminner om Embla253s. Vi började försöka få barn för 9,5 år sedan. Efter ett år utan resultat påbörjade vi utredning. Den visade på diverse fel hos oss båda. Inget var så stort att det på egen hand skulle förhindra en graviditet, men sammanlagt såg det mörkt ut. Vi gjorde ett IVF och försökte sedan med ett till, men fick avbryta pga att jag blev överstimulerad. Enligt läkarna skulle vi ha ganska goda chanser med IVF om de bara hittade rätt hormondos + att jag behövde (ytterligare en) operation. Men vi hade fått nog och valde adoption istället. Inte heller den vägen var spikrak, men efter sju sorger och åtta bedrövelser kom vi hem med vår dotter våren 2004.
Våren därpå anmälde vi oss för att påbörja en ny adoptionsutredning eftersom vi ville ha syskon. Någon månad innan vi skulle på första mötet blev jag spontant gravid. Graviditeten var lite riskabel, vi visste att min missbildade livmoder kunde ge missfall och att chansen att gå tiden ut var närmast obefintlig, men allt gick så bra som det kunde. Sonen föddes i februari 2006, sex veckor förtidigt, men helt utan men såvitt vi kan avgöra.
Det fanns en tid när vi inte vågade tro på att vi alls skulle få barn, men nu har vi två stycken. Och inte nog med det, de är världens bästa ungar också!