• Sanber

HUR billigt är egentligen Bulgarien?!

Hej hej!

Vi har hört att Bulgarien ska ju vara såååå himla billigt att leva i när det gäller mat och dryck och kläder/skor etc

men hur billigt är det idag egentligen?
    vad kostar en middag, lunch, öl dricka?!

och i klädesväg vad handlar det om förpriser?

nyfiken!!

Tacksam för svar!

• Svar på tråden HUR billigt är egentligen Bulgarien?!
  • jossan01
    hotten skrev 2008-05-27 17:43:09 följande:
    tycker inte att det är speciellt billigt på turistorterna, närmare 100,- middag per person så fort man äter "vanlig/bättre" mat typ grillad kyckling, kött eller dyl..men visst du kan käka goda plättar för 20,- å andra sidan får man plättar för 25,- i sverige oxå på de flesta ställena...kycklingkebabben å pizza slice är dock billig å god, men inte vill man väll käka på snabbmatsrestauranger hela semestern?förutom de 3 ovastående så är maten ingen höjdare i bulgarien, kan nog vem som hellst intyga, dock tycker jag den går äta iallafall om man inte är superkräsen.å kläder? inte alls billigt i mitt tycke, TOM på canarieöarna (som alla målar upp som så svindyrt) kan man köpa exakt samma kläder för samma priser å tom billigare!!!dessutom massa kopior av riktigt dålig kvalite (efter en tvätt ser man)
    Jag åker inte dit igen och det är pga av maten, fick sarmonella både jag och min man
    (¯`°?.¸♥Gastric Bypass opad-08♥¸.?°´¯)
  • Sanber

men det är ju säkert inte "typiskt" bulgarein att få salmonella
    jag har oxå fåt det fast på lanzarote!..HUUUUGA!!!

• jossan01
    Sanber skrev 2008-05-27 22:42:58 följande:
    men det är ju säkert inte "typiskt" bulgarein att få salmonella jag har oxå fåt det fast på lanzarote!..HUUUUGA!!!
    absolut. Men maten i bulgarien är ingen bra mat.. Andra gången vi var där hade v med oss konserver mjukostar mm. Fråga vem du vill, ytterst få kommer att tycka maten är bra.
    (¯`°?.¸♥Gastric Bypass opad-08♥¸.?°´¯)
  • Eisa

Jag var i Balchik och det är väl inte värsta turistorten så därför var det väldigt billigt där. Skitmysig ort!

• Lillfjant

Jag var i Elenite, ligger strax norr om Sunny Beach. Där var det jättefint och jättegod mat

• lillaälgfrun

Vi sticker dit i Augusti (Nessebar) Hoppas inte på salmonella... urk..

• Sandra lika med mamma

Hej!
    Vi bodde på all inclusive hotel i Albena Augusti 2006.
    Dom hade god mat men den var väldigt smaklös, inte mycket kryddor. Kyckling kebaben dom säljer på shopping gatan smakar jätte bra det var typ det som mina barn älskade mest där nere. Pizza på restaurangen i albena smakade inte alls bra barnen tog en tugga sen åt dom inte mer. Jag trodde också att det skulle vara jätte billigt där nere, på en del ställen var det så men det var för att vi åkte i slutet av säsongen. Sen är Bulgarien lite känt för sitt osäkra väder. Vi fick regn skurar dom första dagarna. Om två månader drygt så sticker vi till Side i Turkiet har aldrig varit i side förr men det ska vara ett familje ställe. Ha det.

• Mrs Sara

Vi kom hem från Sunny beach i slutet av maj, första gången jag var där. Håller med er andra som skriver att maten inte var nån höjdare, klart att den gick att äta och den var god. Men alla restauranger hade samma mat, det var inte så stor omväxling. Har tidigare varit i Turkiet flera gånger och kan nog rekomendera det mer. Det är inte lika varmt i Bulgarien som Turkiet och priserna var nog ganska lika. Trodde de skulle vara billigare i Bulgarien än det var.

• Charlie1958

Inte alls samma priser som att gå på resturang hemma räkna med par hundra. Skälv fallit skulle samma nota kanche legat på1.500 kr beroende vad man äter och dricker. I Sverige

• Charlie1958

Bulgarien ska jag åka nu i slutet av april till baka till Sunny bictch har dock ej rest så tidigt på året men nån gång måste vara den första. Bulgarien slutet av maj kan det vara riktigt varmt där och juni juli rekord hetta. Augusti bra hetta med men aldrig åkt senare än augusti så senare vet jag ej. Det är fyra år sen sist vi var där och då åkte vi i juli och då var det jätte varmt där min dotter brände sig i solen så passa på att smörja in dej med deras sol krämer våra produkter funkar inte där.

• Themis

Hade inte åkt till det landet om jag så fick betalt. Min svägerska förlorade sin pappa till mördarbakterier där efter att de bara varit och ätit på en helt vanlig turistort.

Ambulansflyg till Wien, han låg i koma med sänkt kroppstemperatur ett par veckor för att försöka bekämpa infektionen, de fick amputera ett ben och sedan fick han organkollaps och dog. En fullt frisk tvåbarnsfar i 40-årsåldern.

Så- ska du ändå åka dit och får "magsjuka", sök alltid vård. För om du får det han hade så är du död om du inte kommer till sjukhus inom 24 timmar, det finns annat där än salmonella och "lite turistmage".

Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
Svar på tråden HUR billigt är egentligen Bulgarien?!