• afrodite78

Ni som lyckats med IVF, har ni vilat under ruvningen eller...

... har ni levt som vanligt?

Är orolig att jag förstört allt nu när promenerat och hållt på i trädgården. Men jag har ju inte ansträngt mig mycket ändå.

Tror ni det är ok att dammsuga och städa eller bör jag ta det lugnt.

Är på ruvardag 3 idag och känner fortfarande av äggplocket lite.

• Svar på tråden Ni som lyckats med IVF, har ni vilat under ruvningen eller...
  • Bling1975

Jag har inte vilat och jag har blivit gravid 3 gånger. Dock har jag undvikit att lyfta tungt.

Men tänk på alla som blir gravida på vanligt vis, inte tar de det speciellt lugnt, de lever ju precis som vanligt när det gäller allt.

Stitch längtar efter Lilo
  • Carrie

Det sägs att embryot fäster på dag 2-4 (enligt SU iaf) så jag gjorde så att jag tog det lite lugnare första veckan efter ET, ingen träning, men skötte hushållssysslorna som vanligt.

Lycka till1

Carpe Diem!
  • afrodite78

Ja, för man kan ju inte bara ligga på soffan i 2 veckor och vänta
    Jag har undvikit att hoppa och springa men annars har jag nog kört på som vanligt. Fäster det så fäster det förhoppningsvis ändå

Min läkare sa att jag inte skulle träna efter ÄP men det borde väl vara pga att äggstockarna fylls på?

• Lovebug

Vid de tre första IVF-försöken tog jag det väldigt lugnt. Låg typ på soffan en hel vecka efter återföringen och bara vilade. Det blev negativt varje gång. Vid fjärde försöket tog jag det rätt lugnt men gick små korta promenader redan efter ÄP och försökte leva rätt vanligt....den gången blev det plus :)

• bamsefan

Har provat alla modeller.Och lyckats plussa vid olika sätt.Tror att när det är mening så är det.Man ska nog bara göra det som känns riktigt för stunden.
    Lycka till.

• Michas

Jag har stressat på som vanligt, det har inte funnits möjlighet att stressa ned.

• Rosalinda

Jag har gjort 2 ET och 4 FET. Varit orolig att hårt arbete inte varit bra och de flesta gånger tagit det väldigt lugnt, bara promenerat. Förutom sista gången. Då skyfflade jag grus, grävde en massa tungt i trädgården, ökade min joggingrunda till 5km, gick på fest och drack (två glas vin). Jag bara kände att jag inte orkade leva helt onormalt stilla och bara gå och och vänta. Otippat blev jag gravid. Jag tror att det enda som är viktigt är att man försöker må så bra som möjligt själv- inte för att det ökar chanserna att bli gravid- men för att man ska orka ta sig igenom försöken.

Lycka till!

• afrodite78

Tack för era svar! Jag tror också på att leva som vanligt men tänka sig för lite extra ibland.

• Missetass

Jag har försökt leva som vanligt, har dock dragit ner på träningen och tagit promenade och cykelturer istället för löpning och gym. De förra försöken gjorde jag ungefär likadant men stressade mycket på jobbet under andra försöket. Hade inte direkt nått val, det bara blev så.
    Denna gången tog jag semester i en vecka efter ET men inte p.g.a försöket utan av andra anledningar. Fick ett plus på försök 3 i fredags

(¯`°?.¸ ♥ I detaljerna avslöjar sig helheten♥ ¸.?°´¯)
  • Glenda Glad

Jag fixade med mina hästar som vanligt och hämtade faktiskt 2 ton hö på ruvardag 5. Om man är van vid den typen av fysisk aktivitet så är det inga problem sa min läkare.

Men jag tycker att om du känner av äggplockat så ta det lite lugnt. Gör sånt som känns bra så blir det bäst. 

Lycka till!

• Skånehopp

En läkare sade till mig: Lev som vanligt, om embryot är livsdugligt så fortsätter det dela sig och fäster i livmodern. Är det något fel så dör det och kommer ut. Så enkelt är det, känns okomplicerat att tänka så. Lycka Till!

• KalleKuling

Jag levde som vanligt förutom dagarna efter ET då jag hade lite ont i magen fortfarande. Dock var jag ute och gick, det är bra för kroppen att röra på sig det ökar blodcirkulationen :)

Svar på tråden Ni som lyckats med IVF, har ni vilat under ruvningen eller...