tack, Det blev ett + idag igen!
oj, oj, iom att jag gjort hormonbehandling så hoppades jag så mycket på denna gång det skulle hända så jag har nog varit både gravid och skengravid samtidigt.
Mina bröst blev ömma och jag har haft mensliknande smärtor men dessa två symptom har jag ju haft inför vanlig mens också så de brydde jag mig inte så mycket om.
Det som fick mig att misstänka var luktsinnet som plötsligt fick
sig ett uppsving och jag kännde minsta lilla pust. Sen var det som lite träningsvärk eller sträckningar i magens nedre del.
Och nu när jag vet att jag är gravid så har jag plötsligt börjat känna en massa andra symptom...hunger och lite svagt illamående imorse men det gick över efter en extra knäckemacka, lite te och ett äpple :) Men det kan lika gärna vara inbillning.
Sista mensens första dag var 21 april men iom att jag genomgått en hormonbehandling och den var 17 dagar, lite längre än vanligt för mina ägg tog lite längre tid på sig att växa till sig (inte 14dgr vilket är normalt) så räknas min senaste mens första dag som 24 april. Så enligt barnmorskan på fertilitetskliniken på telefon idag är jag nu i v4+4.
Det som fick mig att testa var att jag visste att jag gjort en hormonbehandling och jag visste att det skulle ta minst 10dgr för ägglossningshormonet att gå ur kroppen (Pregnyl 5000IE) och läkaren hade sagt till mig att jag skulle vänta 20dgr innan jag testade.
Vågar inte riktigt tro det, men det är väl bara att börja vänja sig och flytta över till gravidtrådarna.
Ni som har funderingar kring fertilitetskliniker och hormonbehandlingar (sprutor) tveka inte att fråga.