• Mametchi

Stora bonusfamiljer?

Nån fler här som har stor bonusfamilj?
    Vi ska precis bli sexbarnsfamilj nu när jag ska flytta ihop med min blivande sambo. Jag har tre och han har tre...
    Nån mer här som har så många tillsammans? Hur funkar det för er?

• Svar på tråden Stora bonusfamiljer?
  • Nyfiken gul

vi är...

Jag har 2 sedan förut - maken har 3 sedan förut.. Inget av dom bor med oss - vi är umgängesföräldrar båda två. Väntar nu vårt första gemensamma barn.

• Mametchi
    Svar på #1
    Ok. Har ni dagar/helger/längre perioder när alla barnen är hemma hos er samtidigt? Hur stor lägenhet? Rumsfördelning?

Vi kommer att ha 6 barn varannan vecka/4 barn varannan vecka (3 barn helg på 4-barnsveckan). Vi kommer att bo i en femma... Yngsta barnet är 4, äldsta 14.

De två äldsta kommer att få varsitt eget rum. De två mellanstora barnen delar rum och de två minsta delar rum. I praktiken blir det ju då så att varannan vecka har alla barnen varsitt eget rum, och varannan vecka delar de minsta rum med en jämnårig.

Ett intressant projekt kommer det att bli.
  • Nyfiken gul
    Mametchi skrev 2008-05-26 17:20:03 följande:
    Svar på #1Ok. Har ni dagar/helger/längre perioder när alla barnen är hemma hos er samtidigt? Hur stor lägenhet? Rumsfördelning?Vi kommer att ha 6 barn varannan vecka/4 barn varannan vecka (3 barn helg på 4-barnsveckan). Vi kommer att bo i en femma... Yngsta barnet är 4, äldsta 14.De två äldsta kommer att få varsitt eget rum. De två mellanstora barnen delar rum och de två minsta delar rum. I praktiken blir det ju då så att varannan vecka har alla barnen varsitt eget rum, och varannan vecka delar de minsta rum med en jämnårig.Ett intressant projekt kommer det att bli.
    Än så länge har vi inte lyckats samla alla barn omkring oss då dom är utspridda i princip runt landet eftersom ingen av dom har samma förälder..  Oftast är dom här 2 åt gången eller ensam.

Vi bor i villa på 130 kvadrat. Bara dom två älsta har varsitt eget rum, dom andra får dela med varandra eftersom dom inte är här samtidigt och är här så sällan. Barnen är mellan 13 och 4 år.

Eftersom dom inte går i skola här där vi bor har vi dom bara på vissa helger , nästan alla skollov och uppdelad på sommarlovet.

Men allting fungerar faktiskt rent praktiskt hemma hos oss och på 4 års tid har dom problem som dykt upp löst sig.

Det enda smolket i bägaren är ju alla ex som inte är så goa o tas med alla gånger tyvärr....
  • pepsi max

Min sambo hade 2 barn när vi träffades för snart 12 år sedan. Nu har vi 3 gemensamma barn. Så vi är 2 vuxna 5 barn och stor hund. Härligt med stor familj...

• Emmixen

Här är vi fem barn. Jag och min bror hade varsitt eget rum när de andra tre flyttade hit, så vi byggde om lite så vi fick ett rum till där alla tre killarna fick bo. Det är ganska knepigt att få det att funka när envisa 9-, 11- och 13-åringar ska bo ihop. Men det fanns inget annat sätt att lösa det på.

• Des

Hej!

Min man hade 3 grabbar innan och jag en grabb innan.  Nu har vi även 2 gemensamma grabbar. Så det blir 6 grabbar mellan 0 - 14 år.

Vi har 2 katter och liten valp oxå =)

Så här är det fullt hus varannan vecka. Tycker det funkar bra att va så många . . man kan få hjälp av dom äldre barnen.

• leeena

vi är en stor familj...Vi har tillsammans 10barn,9 som bor hemma..Jag hade tre när vi träffades,sambon hade fem. Vi ville ha ETT barn gemensamt och var helt överens om att det skulle bara bli ett oxå,inga fler syskon här inte...Vi fick tvillingar!

Nu bor ju inte alla här samtidigt,hans barn bor här varannanvecka,mina yngsta killar bor hos sin pappa och är här ca 3 av 5 helger,plus lov och så...Och så har vi min äldsta som bor här jämt,plus våra två småtjejer då som oxå bor här på heltid..
    Så som minst har vi tre barn här hemma,som mest har vi 9 ...

Vi har två 8månaders,två 6åringar,en 9åring,två 11åringar,en 15åring och en 17åring...

Svar på tråden Stora bonusfamiljer?