• Sötnöt

Är det OK att gå till Öppnafötskolan i anna kommun under juni månad?

Vi har ett sommarhus i en helt annan kommun. Är det då OK att jag tar mina barn till Öppna förskolan där om vi "bor" i sommarhuset ett tag?
    Brukar de flesta ÖF ha öppet under juni...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-26 19:39
    Ber om ursäkt för min bisarra stavning..

• Svar på tråden Är det OK att gå till Öppnafötskolan i anna kommun under juni månad?
  • Pink Muffin

Varför inte!!? Vår ÖF hade avslutning för terminen redan förra veckan och öppnar inte förrens i september...!

♥ Signe 050204 ♥ Alfred 061108 ♥ Valter 080706 ♥
  • korven72

De flesta öppna förskolor är kommunala och avsedda för de boende i just den kommunen där man betalar skatt.
    Men om du ringer och pratar med ÖF där du har sommarhuset så tror jag absolut inte att det ska vara problem...
    Eller så dyker du bara upp. Lite svårt för dem att slänga ut dig hehe...

• Sötnöt

svart tulpan skrev 2008-05-26 19:41:11 följande:

De flesta öppna förskolor är kommunala och avsedda för de boende i just den kommunen där man betalar skatt. Men om du ringer och pratar med ÖF där du har sommarhuset så tror jag absolut inte att det ska vara problem... Eller så dyker du bara upp. Lite svårt för dem att slänga ut dig hehe...
    Ja, det var lite så ja tänkte. Får väl ta och ringa dom så inte mina stackars barn går under av tristess
  • Sötnöt

Ingen som har testat att gå på "annan" ÖF?

• Duckan74

Jag har gått i en annan kommun hela tiden för min kompis går till den öppna förskolan.

• trötter22

jag går på lite olika ÖF för vi tycker det är så kul o se lite andra leksaker o människor. har aldrig varit något problem.

jag älskar mitt liv.
Svar på tråden Är det OK att gå till Öppnafötskolan i anna kommun under juni månad?