Vad ska era killar ha på sig på skolavslutningen efter 1:a året på gymnasiet?
Jeans och kavaj?
Jeans och kavaj?
Min lillebror som nu går ur andra året hade jeans och t-shirt när han gick ur första. Här där jag bor är det uppklätt med kavaj och liknande bara när man går ur 9an och när man tar studenten. Övriga avslutningar har det flesta nya men "vanliga" kläder.
Det första året är inte så speciellt..förra året så hade alla lite finare kläder men inget jätte speciellt. Många av killarna hade jeans, och en finare skjorta på sig..lite stiliga i håret sådär...inget pråligt...som sagt, första avslutningen är inte så speciell. Men lite sommarfin vill man väl alltid vara
ska kanske tilläga att med t-shirt menar jag inte en sådna som du kan köpa flera stycken för runt 100-lappen utan en lite finare.
Jag trodde ingen gick på skolavslutningarna i ettan och tvåan.
Ingen som jag kände gick i alla fall dit, fanns liksom ingen anledning.
Oj...tråkig attityd tycker jag :/
Man får ju ett avslut från skolan liksom, man får säga ett ltiet extra speciellt hejdå till sina klasskompisar varav dom flesta man inte kommer träffa under lovet...
Men TS, alltså...som anarkokapitalist skriver, denna avslutning är verkar inget speciellt med...så låt honom ha på sig det han vill. Han kommer troligen vilja styla till sig lite, men det är allt
Jag är lite nyfiken varför du undrar TS?
Ja hon har väl en son som ska gå ut ettan...konstig fråga annars
Tycker att han kan ha på sig vad han vill och känner sig bekväm med.
Jag tycker att beige chinos (modell lite smalare fot) och blå/vit randig eller rutig skjorta hade varit klockrent med ett par lite smidigare vita skor...men vet ju inte alls om det är hans stil...
Så TS...vart har du tagit vägen?? Känns som man sitter o snackar med en vägg här
låt grabben ha på sig vad han vill. Han är ju ingen litet pojke längre!
Jo, det skulle jag också tro, men då brukar man väl själv bestämma över sina kläder? Tänkte om det var något hon inte samtyckte med.
I den åldern är det bättre att låta de ha vad de vill på sig. När man går ut gymnasiet skulle jag dock kräva lite "ordnad" klädsel. Avslutningen i ettan är väl kort för eleverna och sedan är skolan slut, så varför göra något speciellt?
Jag tog studenten förra året o kan säga att avslutningen i 1an och 2an är absolut inget speciellt.. man får sluta dagen eller dagarna före studenterna så dom får ha skolan för sig själva. Vi såg på en cabaré o sen fick vi fika. Ingen kom i kavaj eller så, möjligen liite finare än till vardags bara
På våran skola slutar vi samma dag som treorna..
Jaså.. så ni är med i allt student-kaos? :p På våran skola var/är det folk överallt.. trångt, kaos o mycket grejer
(Lite OT men skriver ändå )
Vi har så att alla ettorna har först en mycket kort avslutning, sen är det tvåornas tur och sist treornas. Treornas är ju längst då med alla diplom och sånt som ska delas ut...
Men allt händer på samma dag. Det är en enda röra på skolgården men vi har en stor skolgård så det är bara fint
jag tog studenten förra året. då var det ju så klart uppklätt.
Men de två avslutningarna innan 1an och 2an var inge speciella alls. Ingen klädde upp sig eller nåt sånt.
och vi slutade EFTER treorn, ca en vecka senare
Jag tror att han ska ha jeans och skjorta alt. shorts och skjorta - beroende på väder.