• Dalwhinnie

Sova på mage när man är gravid?!

Hur gör ni andra som är gravida i runt v.19 som jag är??
    Sover ju så himla skönt på magen, men får lite dåligt samvete, känner bebisen av det??
    Jag har en ganska mjuk säng, så det blir ju mjukt mot magen, skulle ju inte gå att ligga i en hård säng.
    Är jag bara lite nojig som känner så här?
    // Lycklig gravid mamma till Hannah

• Svar på tråden Sova på mage när man är gravid?!
  • phridan

Är i vecka 22..
    Sover på magen och ibland på sidan...
    Men har börjat vakna på rygg !!
    Kanske säger bebben till när jag sover, och då vänder jag mig i sömnen =)

• Dalwhinnie

Ok, vad skönt att höra!
    DÅ skall jag allt fortsätta sussa på megen så länge det är skönt!

• Dalwhinnie

magen såklart det skall stå!

• Thessiss

Hej. Jag är i vecka 25 och jag ligger ofta på mage el på sidan och det funkar bra, känner av när bebisen inte gillar det för då kommer det en spark så då är det bara att byta liggställning. På sidan brukar funka bättre än på magen. Men som de flesta här redan har skrivit så känner du av själv hur det känns bäst och hur din bebis reagerar. Så sussa lugnt du

• mahlin

he.. Jag älskar att sova på magen och jag är i vecka 37 och har en ganska så stor mage men sover på den ändå. Räkan gillar det inte så mycket utan han sprattlar runt men jag sover hårt så jag somnar ändå =)

• hunybany

OJ :P Va duktig du är som kan ligga på mage..
    Inte en chans att jag skulle kunna det :P
    Inte kunnat det sen v 8 eller nåt..

Och jag som alltid ligger på mage annars..
    Får så ont i ryggen av o ligga på något annat sätt..

Förstår inte hur du bär dig åt för och kunna ligga på mage?:P
    Skulle jag råka komma över lite grann bara så blir det jätte obehagligt..

• sara gerdrup

Förra graviditeten sov jag på magen hela graviditeten. ( Jag Låg på mage mellan värkarna till och med)
    Min pojke mår prima.

• Jessa med 3

Ligger fortfarande på mage, eller halvt i alla fall, och är i vecka 35. Med de två brorsorna har det inte gått, men nu är det fortfarande bekvämt!

• Flickan och kråkan

Låg på mage hela graviditeten, fast det blev lite halvt på sidan mot slutet. Det var absolut ingen fara sa min BM. Däremot ska man undvika att ligga på rygg eftersom man kan trycka till kroppens största ven, vilket inte är bra för varken mamma eller barn, fast det känner man. Man mår kufiskt.

Lill-grodan flyttade på sig när mamma rörde på sig dock. Dummare än så är de inte

• EmelieLove

Min bm sa att jag inte får sova på rygg alls under graviditeten för att det kan kväva blodflödet till bebisen då den största artären ligger under trycket av livmodern... Hon sa till mig att vänster sida är absolut bäst för bebisen!

Svar på tråden Sova på mage när man är gravid?!