• FruMarie

När vände ditt barn sig från rygg till mage?

Hej!

Jag har en 5 månader gammal son.
    Han kan ännu inte vända sig från rygg till mage.
    Han hamnar på sidan, sen kommer han inte längre

Är han sen eller är det jag som är nojjig?
    Någon som har den där listan över vad barn skall kunna i en viss ålder och så står det om dem är tidiga, normala eller sena!
    (någon som vet vilken jag pratar om?)

071228.. Dagen då våran lilla Julian föddes....
  • Svar på tråden När vände ditt barn sig från rygg till mage?
  • Babusjka

Första var kring 7 månader.

Andra 3 månader.

• Lenchen77

Signe var ganska gammal innan hon vände från Rygg till mage, ca 8 månader. Däremot satt hon och kröp innan - så oroa dig inte!!

• challe 1

vilken ålder ska dom lära sig att vända sig från mage till rygg då? min tjej är fyra månader och en vecka och gör inget av det.

• jenfi81
    jenfi81 skrev 2008-06-08 19:54:51 följande:
    Här skriver tydligen mest de som har rätt tidiga barn, så jag ska skriva och berätta att min son började vända sig från rygg till mage först vid 7½ månad. Några gånger hade han gjort det innan nog, men då mest på mjukt underlag. Kan tillägga att han kröp och reste sig upp med stöd före han började vända sig från rygg till mage Så ja, det kan verkligen vara olika! Du behöver minsann inte oroa dig!
    och satt stadigt själv också förresten (glömde..)
  • Kattflickan

Nu vid 5 månader. (Varför skriver folk 4 mån och en vecka istället för 5 månader? )

• Brooks

Liv vände runt nästan på dagen på sin tremånadersdag.
    Från rygg till mage och sedan dess ligger hon inte stilla på ryggen länge. Att vända åt andra hållet är dock jätteointressant tycker hon. 

• Dollheart82

min dotter är drygt 5 månader och vänder sig inte heller. är precis som du lite nojig men hon avskyr att ligga ner, vill bara sitta så jag tänker att det kanske är det som är anledningen.

• minimou

3 månader när hon började vända sig till mage. vända sig tillbaka igen kan hon inte göra själv än. (däremot ramlar hon tillbaka ibland)  hon är 4 1/2 månader.  Efter att ha läst här på FL trodde jag nästan hon var sen...

♥ (¯`°?.¸ ♥Cecilia 080121♥¸.?°´¯) ♥
  • mammatillpojkar

första sonen gjorde det en gång när han va 2 månader sen gjorde han det inte igen förens han va 4 månader

andra sonen gjorde det en gång när han va 3 månader sen gjorde han det inte igen förens han va 4 månader!

• Flippiliflopp

Vår dotter var 2-3 veckor när hon började med det.

• lycklig mamma 1

dottern vände sig från rygg till mage nu när hon är 4 månader och 2 veckor.

• sara lois

Min dotter är snart 7 månader och hon vände sig om igår.
    Sent kanske?.. Däremot har hon suttit stabilt länge och vinkar som sjuttsingen sedan 5 mån ålder.

Man kan inte gå efter några stänga mallar. I min föräldrargrupp utvecklas barnen väldigt olika. Alla lär sig nya saker och efetr hand kommer de ha lärt sig allt
    Oroa dig inte!

• mandolina

Min flicka vände sig när hon var drygt 3 månader, kanske 3,5. Nu är hon 4,5 mån och vänder sig jämt till mage, som om hon var programmerad för det. Gillar inte ryggläge alls numera.

• Nasse7

På nyårsafton var det första gången som han lyckades vända själv från rygg till mage. Oj vad lycklig han blev när han klarade av det.
    Då var han 4,5 mån eller 5 om man nu ska avrunda uppåt.

• livetärgött

Albin blev 5mån den 3juni å vände sig från rygg till mage för första gången den 5!

Visst har han försökt innan men inte lyckats, andra hållet lärde han sig fortare då han inte gillade å va på mage.

• Flisan79

Barn 1: ca 7 mån
    Barn 2: ca 4 mån
    Barn 3: för några dagar sedan och blir 5 mån på söndag.

Läste någonstans att de vanligen vänder från rygg till mage någon gång mellan 3-10 mån. Spannet var alltså väldigt stort.

Svar på tråden När vände ditt barn sig från rygg till mage?