Äntligen ett plus (efter ett eller flera IVF)
Tänkte starta en ny tråd för oss som plussat i Maj-Juni efter ett eller flera IVF!
Vill så gärna komma i kontakt med andra som äntligen ha plussat efter mycket kämpande och ventilera positiva/negativa känslor.
Jag har plussat i dag! Jag tjuvtestade redan för en vecka sen och fick ett plus då också. Jag hade det på känn eftersom jag hade haft en del olika tidigare grav.symptom. Men nu i dag, när jag äntligen har fått ett plus (igen) på vårt femte IVF försök så kan jag helt plötsligt
inte slappna av.
Jag går och känner efter hela tiden om jag har några grav.symptom kvar. Det känns som om alla symptom är borta. Jag hade ömma bröst (inte längre, om inte jag trycker hårt), mina bröst hade blivit lite större och hårdare (inte längre), halsbränna (inte så mycket längre), molande värk till och från (inte längre), jag var trött (inte speciellt trött längre), hade svulle mage (nu är den "platt" igen). Det enda symptom jag hade kvar igår kväll var att jag frös även om det var +24 ute!
Som ni hör så är jag ganska orolig för att detta PLUS ska resultera i ytterligare ett missfall (haft två st tidigare). Samtidigt som jag vet att jag
måste försöka vara POSITIV och njuta av att vi har fått ett plus igen.
Det var lite om mig. Berätta gärna om er bakgrund, era känslor och om era symptom!
Kram Inezzz
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-01 10:48
Är det nån som har kännt symptomen försvinna (brösten har blivit mindre och "slappa", magen blivit platt igen, ingen molande värk, halsbränna, trötthet försvunnit etc.) för att sen ha fått tillbaka symptomen och graviditeten har gått bra?
Jag är så orolig för MA igen ...