• Inezzz

Äntligen ett plus (efter ett eller flera IVF)

Tänkte starta en ny tråd för oss som plussat i Maj-Juni efter ett eller flera IVF!
    Vill så gärna komma i kontakt med andra som äntligen ha plussat efter mycket kämpande och ventilera positiva/negativa känslor.

Jag har plussat i dag! Jag tjuvtestade redan för en vecka sen och fick ett plus då också. Jag hade det på känn eftersom jag hade haft en del olika tidigare grav.symptom. Men nu i dag, när jag äntligen har fått ett plus (igen) på vårt femte IVF försök så kan jag helt plötsligt
    inte slappna av.

Jag går och känner efter hela tiden om jag har några grav.symptom kvar. Det känns som om alla symptom är borta. Jag hade ömma bröst (inte längre, om inte jag trycker hårt), mina bröst hade blivit lite större och hårdare (inte längre), halsbränna (inte så mycket längre), molande värk till och från (inte längre), jag var trött (inte speciellt trött längre), hade svulle mage (nu är den "platt" igen). Det enda symptom jag hade kvar igår kväll var att jag frös även om det var +24 ute!

Som ni hör så är jag ganska orolig för att detta PLUS ska resultera i ytterligare ett missfall (haft två st tidigare). Samtidigt som jag vet att jag
    måste försöka vara POSITIV och njuta av att vi har fått ett plus igen.

Det var lite om mig. Berätta gärna om er bakgrund, era känslor och om era symptom!

Kram Inezzz

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-01 10:48
    Är det nån som har kännt symptomen försvinna (brösten har blivit mindre och "slappa", magen blivit platt igen, ingen molande värk, halsbränna, trötthet försvunnit etc.) för att sen ha fått tillbaka symptomen och graviditeten har gått bra?

Jag är så orolig för MA igen ...

• Svar på tråden Äntligen ett plus (efter ett eller flera IVF)
  • Skånehopp

Hej Inezzz: Jag hoppas verkligen allt är okej med dig! Jag har hört andra där symtomen försvunnit. Jag antar att du också fick någon sorts progesteronbehandling under ruvningstiden. Många tycker att symtomen försvinner då de slutar med behandlingen. Kan det vara så?

• Glenda Glad

inezz: Mina symptom är nästan bort nu. Trött ibland, men inte så mycket. Är bara i 12:e veckan, men jag tycker att det känns bra. Min BM sa att symptomen kommer och går, det finns ingen graviditet som är lik den andra.

Jag förstår att du är orolig för missfall eftersom du har haft det förut. Hoppas din oro släpper snart.

Jag brukar citera Mia Törnblom "Att oroa sig i förväg är som att betala ränta på ett lån man ännu inte tagit" 

* Är i v 12 *
  • Wednesday85

Jag plussade igår, och har inte så mycket symtom. Har ont i brösten, men det har jag haft sen RD 1.

• Inezzz

Hej på er,
    uppskattar era svar och ert stöd! Det värmer.

Skånehopp: Det är bra med mig. Jag är fortfarande gravid. Jag har inte fått nån blödning men jag har molvärk (?) och ont i svanken emellanåt. Det känns som mensvärk men jag hoppas att jag har helt fel och att jag om två veckor kommer att kunna säga att jag var alldeles för nojjig och att jag borde ha njutit mer av den här första tiden. "Prove me wrong!" :)

Tröstande att höra att det finns andra som kännt att symptomen försvunnit (och att det har gått bra ändå?). Det stämmer att jag fick progesteron under ruvningstiden men som jag har fått fortsätta med även efter plusset. Jag tar progesteron 2ggr/dag. Äter även Trombyl 75mg/dag och som det inte var nog så äter jag även Femanest 3ggr/dag.

Det känns som att jag försöker lura kroppen och att det inte riktigt fungerar ...

• Inezzz

Glenda Glad: Jag blir glad bara av att höra ditt namn. Jag är ju också en glad person egentligen. Varför låter jag så sorglig här?

Som sagt, jag uppskattar ditt stöd. Det värmer på riktigt. Jag försöker påminna mig själv om att "jag är gravid" och njuta lite också men jag kan inte säga att all oro har släppt än. Jag har tid till VUL den 19/6 och det känns som att denna graviditet kommer att börja först då.

Min man brukar säga samma sak "Att oroa sig i förväg är som att betala ränta på ett lån man ännu inte tagit" :) Tack för att du påminde mig om det, för det är så sant!

Ha det så bra nu och lycka till med din graviditet!!
    Kram

• Inezzz

Wednesday85: Grattis till plusset!!

Som sagt här ovan, symptomen verkar komma och gå och du kommer säkert att få fler graviditets tecken snart (eller inte, för allt är ju så individuellt)! Men jag hoppas ju att både du och jag kommer att få mer "bevis" i form av jobbiga symptom snart ;) :)

• Wednesday85

Inezz- Tack! Grattis själv! Man blir ju lite nervös av att få "mensvärk" men ändå känns det bra på något sätt, det är ju i alla fall ett symtom! Man behöver verkligen ha lite bevis för att tro på det!

• smulis08

Jag plussade för en vecka sedan. Mina bröst ömmar mer ena dagen och den andra dagen känns det knappt något i dem. Jag mår dock lite illa nästan hela dagen men med hjälp av Läkerol salmiak går det bra. Jag är trött på kvällarna och somnar lätt i soffan för att sedan ligga vaken från kl. 5 på morgonen.

• tuffing

hej där tänkte hänga med
    har min TD den 28/6 men kunde inte hålla mig så jag gjorde testet igår och det blev
    efter försa IVF hade ÄP 10/6 & ET 12/6
    har jätte ont i magen brösten ryggen har börjat värka och så springer jag på toa och kissar men vågar man ta ut glädjen i förskott det är ju 2dagar kvar tills jag har min TD

hoppas att ni alla mår bra och är lyckliga

• gulleplutt

hej,

jag plussade den 4 maj och är nu i v.12+3.. och detta var mitt första ivf-försök..
    jag har ej känt så mkt, bara ömmade bröst och jag mådde illa ca 3 dagar...
    är lite tröttare än vanlig...

lycka till!!!!!

• nollåttan

Hej på er i tråden!
    Jag plussade den 25/6, på självaste midsommarafton, och är, precis som många av er andra, helnojig för alla symtom och brist på desamma... Jag har ömma bröst som blivit lite större och hårdare (oh yeah ) och stundvis lite ont, eller känningar i magen. Är dessutom supertrött men det kan ju ha att göra med att jag just fått semester och då brukar man ju vara rätt slut.
    Egentligen skulle det vara nice att bli lite morgonillamående men det tycker man väl bara tills man blir det...
    Det här är min andra IVF.
    Jag trodde också att man skulle sväva på små moln när plusset väl kommit men jag är för nojig och orolig för det. Kanske kan man låta sig njuta lite efter ett par månader när den värsta risken är över.Vi får se!
    kram 08

Svar på tråden Äntligen ett plus (efter ett eller flera IVF)