• ViddernasVera2

Till vilken tid kan en 14-åring ha kompisar hemma på rummet?

Min 14-åring (går just ut 7:an) vill ha kompisar hemma ikväll och spela kort och lyssna på musik. När är det lämpligt att jag säger att kompisarna måste gå hem?

Jag tycker att om han är hemma känns det tryggt och att kompisarna kan få vara kvar till 24 om deras föräldrar hämtar dem eller jag skjutsar hem dem. Om han åker till en kompis och är där så tänker jag att jag måste höra med den kompisens föräldrar vad de tycker och hämta honom efter deras önskemål.

De vanliga tiderna vi har är att han ska vara inne 21 före skoldag och 22 annars. Han kan ringa och förlänga om jag vet var han är.

Vad tycker ni?

Tacksam för råd.

• Svar på tråden Till vilken tid kan en 14-åring ha kompisar hemma på rummet?
  • IaOnDaFluff

ja hmm.. om det är helg.. ja halv tolv kanske?!

• IaOnDaFluff

nej jag tar tillbak det jag sa, tolv!

• Lolagumman

tja, när jag var i den åldern var vi ibland hos kompisar till jättelänge... var även med min pojkvän på rummet och då hände det ett som annat....

• tonårstjej

jag är 15 år och går i 8an, men har en lillebror som är 14 och går i 7an.
    Om han börjar tidigt på vardagar ska han va hemma 21, om han börjar sent (mellan 9-10) så ska han vara hemma 22.
    På helger ska han va hemma 23.00
    jag själv har samma tider när det gäller vardagar men på helger ska jag vara hemma 24 eller möljligtvis 00.30

• gosan69

Min snart 15 årig kille(går i 7;an),får vara hos kompisar så länge deras föräldrar det är ok,men senast 22.00 -23..då hämtar vi honom.
    Jag vill inte han ska vara ute o ränna i byn om kvällarna och än så länge accepterar han det.(helger)
    På vardagar ska han vara i säng kl 22.00. 22.30 vid sovmorgon.
    har en kille till som är snart 13,och det är samma regler för honom.

• kolakaka

tycker att dina tider låter precis lagom

• abnocto

Tycker också dina tider låter bra, samma som mig

• ViddernasVera2

Tack för alla synpunkter och råd.
    /Britten

Svar på tråden Till vilken tid kan en 14-åring ha kompisar hemma på rummet?