• Pepa77

GI Viktkoll.se vs Viktklubb.se? Vilken är bäst???

Halloj!

Är det någon här som provat båda alternativen? har bestämt mig för att prova på en av dessa. Men vet inte vilken jag ska börja med.

Visserligen är jag redan inne i GI tänket, så bäst voder det väl ändå med det. Men å andra sidan, när man har lagat mat enligt portionerna som står i ett flertal GI böcker jag har, så är de STORA! Min sambo o jag brukar få ut 1-2 portioner till i "våra" mått. Och som vi blir rejält mätta utav.

Hur skulle ni ha gort?

• Svar på tråden GI Viktkoll.se vs Viktklubb.se? Vilken är bäst???
  • Shqiptari
    Maddisen80 skrev 2008-06-08 12:25:44 följande:
    shqipari, hejsan de är många recept du får äta på giviktkoll när du är i fas1 ,jag själv är medlem där,jag heter maddisen_80 där står de på höger sida av recepten om de passar till rivstart.
    Okej, tack för ditt svar!

Men där man ser hur många kcal jag förbrukar varje dag, är det så mycket jag bör äta varje dag under fas 1? Jag ska äta lika många kcal som jag förbränner eller vadå? Jag fattar inte hur mycket man får äta..
  • Maddisen80

Hejsan jo kcal stämmer som står där .sen får du äta 2 dl mejeriprodukter om dagen ,150 gr kött per måltid , 500 gr grönsaker,1 näve nötter, 2 rutor mörk choklad

Shqiptari skrev 2008-06-08 19:45:21 följande:
    Okej, tack för ditt svar!Men där man ser hur många kcal jag förbrukar varje dag, är det så mycket jag bör äta varje dag under fas 1? Jag ska äta lika många kcal som jag förbränner eller vadå? Jag fattar inte hur mycket man får äta..
  • Shqiptari
    Maddisen80 skrev 2008-06-09 09:05:13 följande:
    Hejsan jo kcal stämmer som står där .sen får du äta 2 dl mejeriprodukter om dagen ,150 gr kött per måltid , 500 gr grönsaker,1 näve nötter, 2 rutor mörk choklad
    Varje dag? Herrgud jag måste köpa en våg idag!
  • exiteme

Jag var med i GI-viktkoll. Svårläst sida (Gul text mot vit bakgrund) och menyer som inte stämde med deras egna rekommendationer.

• Shqiptari
    exiteme skrev 2008-06-09 09:54:38 följande:
    Jag var med i GI-viktkoll. Svårläst sida (Gul text mot vit bakgrund) och menyer som inte stämde med deras egna rekommendationer.
    Jag tycker sidan är super!
  • Maddisen80

du kan äta 150 gr kött per måltid ,500 gr grönsaker ,1nävenötter

Shqiptari skrev 2008-06-09 09:51:55 följande:
    Varje dag? Herrgud jag måste köpa en våg idag!
  • Maddisen80

håller med dig

Shqiptari skrev 2008-06-09 15:19:12 följande:
    Jag tycker sidan är super!
  • strommis

MÅste bara säga att om man har svårt att bara äta en näve nötter så köp hem en liten påse bara till helgen, jag har alldeles för lätt att äta mer av sånt så jag äter det bara på helgen, det känns lite lyxigare då.

• Maddisen80

strommis ja jag har väldigt svårt att bara äta en näve osaltade nötter,jag vill bara ha mer och mer

strommis skrev 2008-06-09 15:43:22 följande:
    MÅste bara säga att om man har svårt att bara äta en näve nötter så köp hem en liten påse bara till helgen, jag har alldeles för lätt att äta mer av sånt så jag äter det bara på helgen, det känns lite lyxigare då.
  • Aniiee
    Jane453 skrev 2014-09-03 14:47:56 följande:

Jag kör www.matdagboken.se där kan man prova flera olika metoder på ett ställe Tappat 14 kg hittills!

Grattis till veckans trådlyft.
    When you laugh, laugh like hell. And when you get angry, get good and angry. Try to be alive. You will be dead soon enough
Svar på tråden GI Viktkoll.se vs Viktklubb.se? Vilken är bäst???