• celine

priser i sunny beach? är maten dålig?

har bara hört neg om bulgarien nu, är det så hemskt?
    det skulle va billigt men vissa anser att det är samma priser som i sverige. och är maten så fruktansvärd?

• Svar på tråden priser i sunny beach? är maten dålig?
  • Kindibary

Vi var i Sunny Beach 06 och bodde då på Mariner. Har bara positivt att säga om Sunny Beach och Bulgarien i övrigt. du kan äta dig mätt för 7 kronor. Vår favoritrestaurang låg bakom Mariner. Där åt vi trerätters för två för 120 kr totalt. Jäkligt billigt. Där kostar deras [Tjopska] sallad (hur de nu stavas) 7 kr i svenska. Den är jättegod.

Trevlig resa!

• älskarlivet81

Jag tyckte maten i Bulgarien var urdålig, jag vågade dessutom knappt äta något eftersom menyerna nästan enbart stod på bulgariska..

• älskarlivet81

Men billigt är det, glömde jag tillägga.. Var där i och för sig 2002.

• Kindibary

jag kan ju tipsa dig som ska bo på Mariner om att gå ner och sätta dig och äta frukost. De kostar inget. Vi frågade bara när frukosten serverades. Så gick vi ner och satte oss och åt. Inga problem.
    Hotellet är byggt/renoverat 06. Så när vi var där var vi de första att bo i rummen. Rekommenderar er dock att inte ta hissen. Hotellen där nere är i regel inte byggda som i sverige precis. Mycket fuskbygge. Så det regnar in vid hissen. Så den stannar emellanåt. Synd att de e så slarvigt när de ser så snyggt ut. De fina plattorna som var lagda runt poolen fick de lägga om efter att det regnade en dag. Då tog de en spade o bankade lite så de inte skulle kasa iväg.

Men jag älskar Bulgarien o Sunny Beach. En flaska bubbelvin för 14 kr i affären e ju inte helt fel =)

Fråga gärna om du undrar nått.

• Brittan

Vi kom från Nessebar (bodde i gamla delen) i går ch vi har haft det superbra. Maten var god likaså servicen. Vi var int epå någon restaurang som resebolaget rekomenderade eftersom det är mer spännande att pröva andra restauranger. Vi har in tehaft några problem alls med engelskan, utan så gott som all personal i restauragner och ute i affärerna talade hjälplig engelska. Menyerna var alltid på flera språk, tex. engelska, tyska och bulgariska.

• älskarlivet81

Men vad gjorde ni i Nessebar? Tyckte det verkligen var en tråkig plats..

Brittan skrev 2008-06-04 17:59:01 följande:
    Vi kom från Nessebar (bodde i gamla delen) i går ch vi har haft det superbra. Maten var god likaså servicen. Vi var int epå någon restaurang som resebolaget rekomenderade eftersom det är mer spännande att pröva andra restauranger. Vi har in tehaft några problem alls med engelskan, utan så gott som all personal i restauragner och ute i affärerna talade hjälplig engelska. Menyerna var alltid på flera språk, tex. engelska, tyska och bulgariska.
  • Brittan

Vi gick omkring en hel deli de gamla gränderna och tittade på markanden och det tar en hel del tid. Vi lärde känna en del försäljare som vi surrade en hel del med under dagarna. Sen tog vi båten över till Sunny beach, kostade 15 leva (75 kr) och tog en hel del promenader både till nya Nessebar och Sunny beach.

• älskarlivet81

ok, för visst det var fint i de gamla gränderna men allt förstördes ju av marknaden som fanns där tycker jag..

Kommer aldrig återvända dit, kan ha ändrats sen jag var där, men kommer inte åka dit för att testa igen i alla fall..

Brittan skrev 2008-06-04 18:02:24 följande:
    Vi gick omkring en hel deli de gamla gränderna och tittade på markanden och det tar en hel del tid. Vi lärde känna en del försäljare som vi surrade en hel del med under dagarna. Sen tog vi båten över till Sunny beach, kostade 15 leva (75 kr) och tog en hel del promenader både till nya Nessebar och Sunny beach.
  • SVejsan

OK, maten är svajiig särskilt om du vill ha pasta/pizza och sådan dussinmat, kan bero på att osttyperna inte är som hemma och klen kryddning. En del internationell mat var lite rasslig också (burkmat?) typ pommes , köttbit, pulver(?)-sås och Burkgrönsaker.

Kör man Grillat, Bulgarisk och typ kinamat, där det står kineser så tycker jag maten var helt OK , den bulgariska maten var ofta riktigt god (bla grytor och schopska-sallad). Sedan är det ju lite klass skillnad på vissa hotell restauranger och på en del turistfällor nere vid strandpromenaden... var där 2006 (Sunny Beach)... Ätit betydligt sämre på teneriffa och Gran Canaria... Sunny Beach är ett charterghetto (som de flesta canariska turistorter ), Man hittar väl inget genuint men räcker det med en bra strand, billigt leverne så funkar det utmärkt. Skulle dock aldrig åka dit under "sommarloven" (juni--halva augusti) då kidsen super skallen i bitar med oreda på orten som följd.

• Charlie1958

Synd om man inte hittar rätt mat för att gå på resturang skälv med min familj ???? har varit nöjda efter som man får prova sig fram väl god tjänst är kött fisk som finns på olika resturanger även typ barnmat spagetti med. Köttfärssås.

• Charlie1958

Nej inte alls dyrt på Sunny bictch bulgarien har mycket att välja på i form av nästan allt och mycket för pengarna i Bulgarien. Så mitt svar på frågan mycket billigare än i Sverige.

Svar på tråden priser i sunny beach? är maten dålig?