• FruSundahl

Bilen avregistrerad? Vad menas med det?

Kan nästan gissa vad det betyder men vill ha ett klart svar.
    Maken var på jobbet och hade huvudet fullt så han kunde inte svara på det nu.

Vad menas med att en bil är avregistrerad Fundersam

70% av alla rökare som dör tjatas till döds....
  • Svar på tråden Bilen avregistrerad? Vad menas med det?
  • SeTa

Varför är det så sorgligt att bilen är skrotad?

• FruSundahl

Vi hade en bil för 2 år sedan. En saab 9000 turbo. Älskade den bilen högt! De 275 hk kanske gjorde sitt men hela bilen var underbar. Var tvungen att byta bort den men hoppades så innerligt att den skulle leva kvar någonstans i sverige så vi kunde köpa tillbaka den.
    Men icke...

Bebis skrev 2008-06-04 09:32:59 följande:
    Vems bil handlar det om?
  • FruSundahl

Vissa blir kära i djur/tavlor osv och jag och maken älskade den bilen!
    Jaja blir en tyst minut för den sen :p

SeTa skrev 2008-06-04 09:34:36 följande:
    Varför är det så sorgligt att bilen är skrotad?
  • Majimaj
    FruSundahl skrev 2008-06-04 09:35:03 följande:
    Vi hade en bil för 2 år sedan. En saab 9000 turbo. Älskade den bilen högt! De 275 hk kanske gjorde sitt men hela bilen var underbar. Var tvungen att byta bort den men hoppades så innerligt att den skulle leva kvar någonstans i sverige så vi kunde köpa tillbaka den. Men icke...
    Tyvärr så är det ju den vägen många bilar tar förr eller senare.
    Du får hålla din tysta minut och hoppas du hittar någon ny som du kan få samma känslor till.

Själv hade jag en gång en V4 -76 som jag fortfarande saknar ibland. Det var en så rolig bil att köra, men när det blir alltför slitet så måste man ju gå vidare.
  • Linda1976

Avställd är "vilande"

Avreggad är "död"

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976

Jag är likadan - jag sörjer vår gamla Ford Capri... för dess regnr tillhör numera en Toyota Yaris i Stockholm... gråååååt!!

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • FruSundahl

Jo. Men ändå. Stod på vv att den avregistrerades 2006-10. Det är ju bara ett halvår efter vi sålt den! Vad gör folk med sina bilar egentligen!!
    Ja en tyst minut och så ska jag ära den med att hänga upp dom gamla tärningarna i Ådi
    Skulle gett dom till dottern egentligen.

Så fjantig man kan vara ibland

Majimaj skrev 2008-06-04 09:41:15 följande:
    Tyvärr så är det ju den vägen många bilar tar förr eller senare.Du får hålla din tysta minut och hoppas du hittar någon ny som du kan få samma känslor till.Själv hade jag en gång en V4 -76 som jag fortfarande saknar ibland. Det var en så rolig bil att köra, men när det blir alltför slitet så måste man ju gå vidare.
    Ja vi var ju helbestämda på att vi skulle köpa tillbaka den också ju. Är en fd ägare, 4 tillbaka tror jag, som ringde för 3 år sedan om att han ville ha den om vi bestämde oss för att skrota den. Så den var omtyckt!
    Linda1976 skrev 2008-06-04 09:43:51 följande:
    Jag är likadan - jag sörjer vår gamla Ford Capri... för dess regnr tillhör numera en Toyota Yaris i Stockholm... gråååååt!!
  • SeTa

Dom kanske smällde med den så att den blev inlöst av försäkringsbolaget?

Vi har också haft löjligt varma känslor för vissa av våra bilar. Sambon nästan grät när hans första bil skrotades, och när vi upptäckte att vår första "husbil" var död grät vi nästan båda två. Löjligt, men sant.

• FruSundahl

Nja. Nog mest sannolikt att dom inte ville lägga 30.000:- på en begagnad växellåda till den.
    Behövdes en växellåda som höll för racing, inga av dom vanliga växellådorna höll. Vi bytte 2 st under den tiden vi hade den. För mycket kraft för att dom skulle hålla

• Hilgot

I Sverige går det ju faktiskt att regbesikta bilar så de åter hamnar i registret.

• Faber
    Hilgot skrev 2015-06-21 00:51:54 följande:

I Sverige går det ju faktiskt att regbesikta bilar så de åter hamnar i registret.

Japp men då handlar det oftast om hemmabyggen eller totalrenoverade entusiastbilar. Visst det går det med andra bilar också fast många tycker inte det är värt besväret för en dussinbil men det är klart även en bruksbil kan ju ha affektionsvärde och då blir det ju en annan sak.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Lisa1976

Fast nu är det ju 7 år sedan denna tråden startades så nu är nog bilen definitivt skrotad

• Faber
    Lisa1976 skrev 2015-07-13 15:12:40 följande:

Fast nu är det ju 7 år sedan denna tråden startades så nu är nog bilen definitivt skrotad

Den kan ju vara en ny bil nu. Glad
    *Politiskt korrekt sidfot*
Svar på tråden Bilen avregistrerad? Vad menas med det?