Bilen avregistrerad? Vad menas med det?
Kan nästan gissa vad det betyder men vill ha ett klart svar.
Maken var på jobbet och hade huvudet fullt så han kunde inte svara på det nu.
Vad menas med att en bil är avregistrerad
Kan nästan gissa vad det betyder men vill ha ett klart svar.
Maken var på jobbet och hade huvudet fullt så han kunde inte svara på det nu.
Vad menas med att en bil är avregistrerad
Varför är det så sorgligt att bilen är skrotad?
Vi hade en bil för 2 år sedan. En saab 9000 turbo. Älskade den bilen högt! De 275 hk kanske gjorde sitt men hela bilen var underbar. Var tvungen att byta bort den men hoppades så innerligt att den skulle leva kvar någonstans i sverige så vi kunde köpa tillbaka den.
Men icke...
Vissa blir kära i djur/tavlor osv och jag och maken älskade den bilen!
Jaja blir en tyst minut för den sen :p
Avställd är "vilande"
Avreggad är "död"
Jag är likadan - jag sörjer vår gamla Ford Capri... för dess regnr tillhör numera en Toyota Yaris i Stockholm... gråååååt!!
Jo. Men ändå. Stod på vv att den avregistrerades 2006-10. Det är ju bara ett halvår efter vi sålt den! Vad gör folk med sina bilar egentligen!!
Ja en tyst minut och så ska jag ära den med att hänga upp dom gamla tärningarna i Ådi
Skulle gett dom till dottern egentligen.
Så fjantig man kan vara ibland
Dom kanske smällde med den så att den blev inlöst av försäkringsbolaget?
Vi har också haft löjligt varma känslor för vissa av våra bilar. Sambon nästan grät när hans första bil skrotades, och när vi upptäckte att vår första "husbil" var död grät vi nästan båda två. Löjligt, men sant.
Nja. Nog mest sannolikt att dom inte ville lägga 30.000:- på en begagnad växellåda till den.
Behövdes en växellåda som höll för racing, inga av dom vanliga växellådorna höll. Vi bytte 2 st under den tiden vi hade den. För mycket kraft för att dom skulle hålla
I Sverige går det ju faktiskt att regbesikta bilar så de åter hamnar i registret.
I Sverige går det ju faktiskt att regbesikta bilar så de åter hamnar i registret.
Fast nu är det ju 7 år sedan denna tråden startades så nu är nog bilen definitivt skrotad
Fast nu är det ju 7 år sedan denna tråden startades så nu är nog bilen definitivt skrotad