• Mandi74

Är du en bonusmamma eller styvmamma?

Bonusmamma = en som ser sin sambo/mans barn som en bonus.

Styvmamma = en som ser sin sambo/mans barn som ett nödvändigt/onödigt bagage.

(= är enligt mig)

Har ni ett annat ord ni använder eller röstar på annat av annan anledning, skriv gärna vad eller varför i tråden.

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-04 14:36
    Sorry..!

Det skulle ju stått bonus-/ eller styvförälder!

Omröstningen gäller ju inte bara mammor.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du en bonusmamma eller styvmamma?
  • JeanneDArc

Har varken eller, men kände mig manad att gå in och rösta bara för att jag av outgrundlig anledning tycker det är kul att rösta. Tror att jag är superdemokratisk ut i fingerspetsarna

• W W

Har inga bonus-/styvbarn men måste rösta ändå

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar
  • Birgitta2

Har varit... och det var en rejäl bonus. En fantastisk tjej som jag avgudade.

• lillamammsen

Jag har inga bonusbarn men min man är bonuspappa till min första dotter och han gör ingen skillnad på våra gemensamma barn och henne. Som det ska va, tycker jag!

• MayaS

Var ju bara tvungen att rösta trots att jag varken har bonus eller styvbarn.Min sambo är dock bonuspappa till mina två äldsta barn och han gör ingen skillnad på dem och vårt gemensamma. Han är verkligen en bonus.. ingen hemsk styvpappa.

• Mandi74

Haha.. vad roliga ni är.

Jag är en bonusmamma, mina bonusbarn är helt underbara och varken jag eller sambon gör skillnad på några barn. Det är på samma villkor för alla.

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Lillan7704

Röstade annat.

Jag har varit bonusmamma.

• TessaS

Annat:

Min sambos barn envisas med "bonus"... men jag tycker att elaka styvmamman oftast är snygg... och lite cool... så jag vill vara en sån.... Men lyckas tydligen inte.
    Jag har inte fått svar från sambons barn om det beror på att jag inte är elak, eller för att jag inte är snygg och cool...

• Spicy woman

Har inga bonus-/styvbarn men måste rösta ändå

• StepByStep

Annat: Min sambo har en son sen tidigare förhållande men jag ser mig varken som en bonus eller styvförälder för min sambo har inget umgänge med sonen så jag träffar aldrig han.

Esmeralda ska bli storasyster! =) Barn nr.2 i magen, Bf den 21/6-08.
  • 1malle

Vi har 5 barn med bara 2 är gemensamma...
    Min mans döttrar kallar mig vid förnamn o det är vad jag är.... mig själv...
    Jag är noga med att de ska känna att när de är här ( ena tjejen bor här heltid) så är de ''mina'' tjejer men att jag aldrig kan bli deras mamma
    Vi har inte dina eller mina barn- de är våra...

Sen anser jag att en BONUSMAMMA är en STYV kvinna som tar på sig ett ansvar o ger kärlek, omsorg, tid o tålamod till någon annans barn...
    Så alltså är en bonusmamma även en styvmamma!

Jonte 920405, Ola 060222, Milo 070505
Svar på tråden Är du en bonusmamma eller styvmamma?