Anmäld för fusk till försäkringskassan!
Fick idag reda på att "någon" anonymt ringt till försäkringskassan och anmält mig för att fuska med mitt bidrag! Detta känns ytterst obehagligt. Fs-kassan sa att de måste fråga mig om saken men att man inte såg någon andledning till att gå vidare eftersom man kunde se att det inte stämmde. Jag har alltså inte fuskat, men den som ringde visste massor av privata saker om mig och uppenbarligen om mitt bidrag med, tillräckligt för att fs-kassan skulle reagera och sätta igång en utredning.
Så det måste ju vara någon bekant till mig, vem vill mig så illa liksom? Jag kan inte släppa det här, det känns helt sjukt att det finns någon som är beredd att "sätta dit" en. Som tur är har jag inte fuskat, men det känns ändå väldigt läskigt att det finns folk i min omgivning som anklagar mig för fusk och går så långt att man anmäler en...
Hur tänker ni som anmäler folk egentligen? Jag tycker det låter väldigt småsint och elakt, och hur fungerar det? Kan vem som helst se att jag har bidrag från försäkringskassan eller måste det varit nån som hört det från mig för att kunna ringa? Uppgifterna som personen hade sagt stämmde ju, förutom det där med fusket.. Så det känns läskigt, man blir ju paranoid emot sin omgivning.
Vågar inte skriva vem jag är här av naturliga skäl.. Men jag hade inte fuskat och jag tycker allt det här känns väldigt obehagligt. Tydligen har man "fiender" utan att veta om det.