• TextKarin

Fattar inte att det är sant!

Två och ett halvt års försök, missfall i vecka elva i vintras och i förra veckan avslutade vi vår utredning - och nu ett plus! I samma vecka som jag skulle ha fött, om den förra graviditeten hade fastnat.

Jag tror att det måste ha varit spolningen av äggledarna, som ingick i utredningen, som gjorde susen. Läkaren - världens bästa, på Ultragyn i Stockholm - sa att han såg ett nästan moget ägg och att "tisdag vore lämpligt för sex". Så det var bara att lyda order

Det känns helt overkligt, enormt skönt och jätteläskigt på samma gång. De senaste veckorna har jag tänkt "jag klarar vad som helst, utom ett till missfall". Så håll tummarna. Hur gör ni andra för att inte oroa ihjäl er?

• Svar på tråden Fattar inte att det är sant!
  • Boråsmamma

Massor av lyckokramar till er!

• Myzteria26

Massa med grattis och lyckokramar till Er!!

• Glenda Glad

Grattis!

Det är svårt att inte oroa sig, men det hjälper ju inte heller. Se framåt, sysselsätt dig och tänk inte på allt som kan gå fel. Ja, jag vet att det är svårt, men man måste diciplinera sig

"Att oroa sig i förväg är som att betala ränta på ett lån man ännu inte tagit"

Håller tummarna för dig!

* Är i v 12 *
  • Spe

Ett stort grattis!!! Vet hur det känns....kan rekommendera dig att vara aktiv och håll hjärnan igång så går tiden fortare

• TextKarin

Tack för gratulationer och pepp! Den senaste veckan har varit en blandning av lycka och kristillstånd, det känns som att så mycket hänger på den här graviditeten och jag vill att veckorna ska gå fort, fort.

Jag ringde till MVC igår och fick ett jättebra mottagande. Jag ska få komma på tidigt ultraljud om två veckor för att kolla att det verkligen finns ett litet hjärta som slår. Förra gången dog embryot i vecka sex men jag upptäckte det inte förrän i vecka elva. Och det var inga problem att byta barnmorska (jag vill ha en nystart och inte bli så påmind om missfallet - som om det nu vore möjligt!)

Det känns som att jag har mycket mer graviditetssymptom den här gången också - redan lite illamående och faktiskt antydan till en mage! När jag häromdagen fick en konstig metallsmak i munnen blev jag överlycklig - visst är man lite knäpp?

Svar på tråden Fattar inte att det är sant!