Frågvisa kollegor... Irriterande!
I förrgår var jag på jobbet och då kom en arbetskamrat fram till mig, mitt bland alla andra och klappar mig på magen och säger: "nämen, vad har hänt här då? Är du gravid?". Och jag kan inte ljuga.. dels för att jag är så himla glad att vi tillslut lyckats bli gravida igen och för att jag allmänt har svårt för att inte tala sanning.
Men - jag är bara i vecka 8-9 och hade inte tänkt säga något ännu av olika anledningar men nu vet väl alla och det är bara att gilla läget antar jag... Blir bara så irriterad över att folk inte kan ha vett att låta en berätta själv när man är redo!
Till saken hör också att jag fått denna fråga säkert fem gånger under det senaste året och då har jag inte varit gravid! Hur kul är det?! Till skillnad från Posh och andra kändismammor har jag inte tillgång till en personlig tränare och egen kock... Irriterande är också att jag faktiskt gått ner i vikt under den här tiden och känt mig rätt så återställd efter förra graviditeten 2005. Då blir man lite knäckt när man får höra att man ser gravid ut!
Så, nu fick jag vräka ut mig det! Ha det bra!