• Ekan

Svenskar i Adelaide?

Hej,

Undrar om det finns nagra svenska mammor som bor i Adelaide? Efter att ha pendlat, sa flyttar jag, min australiensiske make och var dotter som ar 6 manader dit permanent nu i juli.

åsa

• Svar på tråden Svenskar i Adelaide?
  • trollprinsessan

Bor inte i Adelaide nu.. men har gjort.... jobbade där i ett halvår.. =)
    Bodde i Glenelg... Adelaide är otroligt vackert tycker jag!!! =) Hoppas ni kommer att trivas där!!

• Belle Amie

Hej,

Var roligt med en flytt! :) Vi var påväg att flytta till Kuala Lumpur, Malaysia nu i september, men tackade nej då vi inte alls gillade staden (läs "hålan"!)när vi var där och rekade.

Jag bor som sagt heller inte i Adelaide, men jag ska däremot resa dit med maken och vår lille kille. Nu är han bara 5 v, men när vi åker i februari nästa år är han 10 månader. Vi ska resa runt i Australien i 2 månader. Har inte varit i OZ tidigre men det har varit en dröm i hela mitt iv. Däremot har vi rest otroligt mkt övriga Asien eftersom min man har ett resande jobb.

Har du några tips aveende Adelaide redan nu kanske? Vi ska till Barossa Valley bla. Kommer vara i området kring Adelaide i 1 v.

• trollprinsessan

Belle Amie skrev 2008-06-11 17:17:18 följande:

Hej,Var roligt med en flytt! :) Vi var påväg att flytta till Kuala Lumpur, Malaysia nu i september, men tackade nej då vi inte alls gillade staden (läs "hålan"!)när vi var där och rekade.Jag bor som sagt heller inte i Adelaide, men jag ska däremot resa dit med maken och vår lille kille. Nu är han bara 5 v, men när vi åker i februari nästa år är han 10 månader. Vi ska resa runt i Australien i 2 månader. Har inte varit i OZ tidigre men det har varit en dröm i hela mitt iv. Däremot har vi rest otroligt mkt övriga Asien eftersom min man har ett resande jobb.Har du några tips aveende Adelaide redan nu kanske? Vi ska till Barossa Valley bla. Kommer vara i området kring Adelaide i 1 v.
    Jag kan säga att i februari är det otroligt hett!!!
    jag kom ner i januari... och då var det över 40 grader mest hela dagarna.. (jag jobbade i ett kök så där inne var det över 50 grader hela dagarna)..
    Det finns en Wildlife Park uppe i bergen där man kan ströva runt och mata kängurus, wallabys och andra djur... plus att man kan få hålla i en koala om man vill =) (mot betalning dock)
    Mitt i Adelaide så finns det även ett zoo... kan vara nåt att kika på... Museeumet i Adelaide är oxå sevärt tycker jag!!!
    Annars så ska ni absolut besöka Glenelg... världens mysigaste lilla stadsdel..

åhh.. vad jag längtar tillbaka nu!!!
Svar på tråden Svenskar i Adelaide?