• grönaängar

Gå med på skolavslutning i sjuan?

Hur gör ni?
    Han går ut sjuan nu och jag har frågat om jag ska gå med,svaret är vet inte,kanske..och en del till.
    Jag frågade om några andra föräldrar ska gå med,vet väl inte jag,kan du fråga,vet inte
    Det låter som han både vill och inte vill.

• Svar på tråden Gå med på skolavslutning i sjuan?
  • Nufsan

Jag hade gärna gått om vi hade fått, men då alla inte får plats i kyrkan så är det bara avgångsklassernas föräldrar som får vara med.

Däremot ska jag gå på min 5:e klassares avslutning som också är i kyrkan

♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • Mickis74

Mina föräldrar var inte med i sjuan....däremot i nian, men då var det ju lite mer speciellt eftersom man gick ut grundskolan.

Fråga vad HAN vill och utgå från det.

• Flippiliflopp

Det kan väl hända att han innerst inne vill men samtidigt kan känna att det är pinsamt eftersom han går på högstadiet nu. Våra föräldrar slutade följa med när vi slutade 6:an. Sen var det "töntigt" att ha med föräldrarna ;o)

• grönaängar

Dom ska inte vara i kyrkan utan bara i klassrummet,pinsamt ja det tycker han nog
    Får kolla med någon annan förälder i klassen,så jag inte skämmer ut han

• Bevabus

Om det är i klassrummet så kan du nog strunta i det, 7:an är verkligen inte speciell att gå ut...
    Mina föräldrar hängde med enbart för att vi inte hade nån tråkig avslutning som alla andra skolor i sverige har
    Under hela högstadiet så hade vi en konsert med massa uppträdanden från eleverna i en jättestor hall som ligger i vår stad. Så släktingar och vänner till barnen brukar komma dit varje år o kolla Tusen gånger roligare att bara få en blomma av fröken i klassrummet o sen säga hejdå...så om ni ska sitta ihopträngda i ett klassrum så rekommenderar jag att du frågar honom om han vill att du ska stanna hemma med tanke på att det inte kommer hända nåt speciellt (såvtt jag vet så kommer det inte hända nåt speciellt)

Ha föräldrarna i klassrummet var okej i 2:an men inte senare

Personligen så säger jag alltid till föräldrarna att dom får följa med om dom vill. Men visst kan det bli lite pinsamt..

• Kajak

Jassåpå..

Min föräldrar var med på alla skolavslutningar.
    Vi var 4 tjejer så min mamma hade mycket att göra på våra skolavslutningar så oftaste hade mamma tur.

Svar på tråden Gå med på skolavslutning i sjuan?