• Svar på tråden Vågar man verkligen lita på den svenska sjukvården??
  • 7barns mamma

Jamen,det är väl som vanligt,ts är borta med vinden....

• La Lola
    tes 75 skrev 2008-06-09 18:17:28 följande:
    TS, var tog du vägen?
    Hon brukar starta trådar för att sedan inte återvända till de med nån kommentar eller så....
    //Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • tes 75

La Lola skrev 2008-06-09 18:28:11 följande:

Hon brukar starta trådar för att sedan inte återvända till de med nån kommentar eller så....
    jupp, det var det jag syftade på med min fråga.
  • silavs

men gå inte in på de trådar som TS skriver om ni stör er så mkt....??

• La Lola
    Svalis83 skrev 2008-06-09 20:46:49 följande:
    men gå inte in på de trådar som TS skriver om ni stör er så mkt....??
    Ja jag stör mig då inte på de....
    Jag gillar ju att dela med mig av fakta om jag kan o försöka lindra Ts nojjor.
    //Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • silavs
    La Lola skrev 2008-06-09 20:48:55 följande:
    Ja jag stör mig då inte på de....Jag gillar ju att dela med mig av fakta om jag kan o försöka lindra Ts nojjor.
    ok.va bra=)

men har sätt på sistone att det är så många som håller på att "tjaffsa" med henne hela tiden om hur nojig hon är osv....
    jag har läst många trådar som hon skrivit och det är ingen som har med att göra om hon är super nojig eller inte.
    om man frågar något i nått forum så ska man inte få svar om att man är löjlig utan man ska svara på den relevanta frågan.

hennes problem,inte andras....

så jag menar att man kan låta bli att gå in på TS trådar om man ändå inte ska svar på frågan=))
  • Linda1986

Jag håller helt med svalis83. Varför håller ni på så mot TS? Hon är orolig så låt henne vara det. Hon hittade en artikel och ville dela med sig av den.
    Alla tycker vi olika. Vissa tycker att vi har bra vård i sverige och vissa tycker att vi inte har det. Själv tycker jag att vården är bra men sen finns det läkare som undrar hur dom har fått sin legitmation.

• Fnurra

Svensk förlossningsvård är varken bättre eller sämre än förlossningsvården i andra västeuropeiska länder när det gäller förlossningsskador och liknande. Däremot är det säkert så att svensk förlossningsvård har mindre resurser än andra länder. Som vissa påpekat så är det nog inte så många länder där man skickar hem kvinnor vars vatten har gått. Men om du tror att något annat land är bättre än Sverige så är det bara att se till att vara där när förlossningen startar. Du har rätt till gratis vård i hela EU.

Tove Karlsson har för skrivit en bok som heter "Att föda som en man" och som tar upp en hel del av skillnaderna mellan olika länders förlossningsvård. Kan kanske vara något att läsa om du är intresserad av hur Sverige står sig i konkurrensen.

• Eisa

TS

Det där är extremt ovanligt!

Det vore ju ganska övernaturligt om just du, som oroar dig för detta, råkar ut för detta.
    Det kommer icke ske

• tes 75

Svalis83 skrev 2008-06-09 20:54:47 följande:

om man frågar något i nått forum så ska man inte få svar om att man är löjlig utan man ska svara på den relevanta frågan.
    ..men du besvarar ju inte heller den relevanta frågan när du nu börjar kritisera de trådinlägg du inte gillar! samma OT.

jag anser att ett diskussionsforum är detsamma som att diskutera i verkliga livet; man diskuterar både ämnet & dess relevans, ibland går det hetare till, ibland lugnare. oavsett: startar man en diskussion ska man vara beredd att slutföra den, och inte bara "gå iväg" (så som TS ofta gör från sina trådar).
  • Eisa
    tes 75 skrev 2008-06-10 09:38:31 följande:
    Svalis83 skrev 2008-06-09 20:54:47 följande: ..men du besvarar ju inte heller den relevanta frågan när du nu börjar kritisera de trådinlägg du inte gillar! samma OT.jag anser att ett diskussionsforum är detsamma som att diskutera i verkliga livet; man diskuterar både ämnet & dess relevans, ibland går det hetare till, ibland lugnare. oavsett: startar man en diskussion ska man vara beredd att slutföra den, och inte bara "gå iväg" (så som TS ofta gör från sina trådar).
    Jag går också iväg från mina trådar ibland och det beror på att det ALDRIG blir färdigdiskuterat, man kan hålla på i evighet och nånstans måste man bryta.
  • K24yrs

Men halla det handlar inte om att skicka hem en kvinna éfter henns vatten har gatt , det var väll inte det som gjorde barnet i historian sjukt! ni har väll kanske missat en del av artikeln isf sa här far ni det.

Mår dåligt
    - Jag passar honom på nätterna och Nanette på dagen, säger Haydar.
    På grund av situationen förlorade han sitt jobb som svetsare och är nu arbetslös. Det är uppenbart att han mår väldigt dåligt.
    - Jag har varit hemma nästan ett år. Och när man inte jobbar kan man aldrig släppa det här, säger han med förtvivlan i rösten och sveper ut med armen mot Oliver.
    Det var under den utdragna förlossningen som allt gick fel. Oliver fastnade. Haydar kunde på monitorn se hur barnets värden hela tiden försämrades.
    - Jag sa gång på gång till barnmorskan att tillkalla läkare. Men hon sa att det var ett tekniskt fel på apparaten, och ägnade sig mest åt att prata med en praktikant hon hade med sig, säger han bittert.
    När värdena visade noll kunde Haydar inte göra annat än att titta på klockan.
    - Det gick över femton minuter!
    Till slut kom Oliver ut. Haydar beskriver kroppen som helt livlös och blåsvart.
    - Hjärtat hade slutat slå. Han var egentligen död när han föddes, säger Nanette.
    Först nu kom förstärkning. Mer än en timme för sent, enligt Haydar.
    - De tog honom och sprang i väg till ett annat rum. På vägen dit slog de i hans huvud i ett dörrhandtag...

NU TILL MIN FRAGA TYCKER NI ATT DETTA VAR RÄTT OCH BRA VARD!!!!

• little miss shine

Har du något val annat än att lita på den svenska sjukvården? Tänkte du dra utomlands eller, i hopp om bättre vård?

• little miss shine

För vi lever i ett land med mycket bra sjukvård. Undantag finns alltid så man gör nog bäst i att inte fokusera så mycket på just dom parenteserna. Jag tror oro är värre än risken att få dålig sjukvård.

• mamman i skogen

Det är tyvärr så att det händer saker inom svensk sjukvård som inte borde få hända och barn skadas svårt under förlossningar detta är dock ovanligt men tyvärr finns det för många barnmorskor som leker med liv. Jag har en son som skadats svårt pga en bmsk som absolut inte borde ha arbetat med människor. Vetskapen om att det inte är rikfritt att föda barn har nog de flesta men även tanken att det händer inte mig utan bara andra. Mitt bästa tips är att vara kritisk våga fråga och var aktiv om du själv inte orkar så se till att partnern håller koll och för talan.

varje ar far 200 barn i sverige en cp skada
  • K24yrs

adams family jag beklagar verkligen att detta hände i er familj , men ni har sa söta barn

• Göteborgsmamman75

Det var tur att jag inte läste om det innan jag födde vår son. Jag födde också på östra sjukhuset 3 månader efter paret i artikeln. Hade jag vetat om detta hade jag varit livrädd....

Jag grät när jag läste om den stackars familjen. Fy fan vad bitter man hade kännt sig....

Svar på tråden Vågar man verkligen lita på den svenska sjukvården??